جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناسان محیط زیست استان بوشهر در حال بررسی علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل منطقه حفاظت شده حله هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، چهارم مهر لاشه یک نهنگ در ساحل شمالی منطقه حفاظت شده حله در محدوده روستای گُوابین از توابع شهرستان گناوه حدود 50 کیلومتری شمال بوشهر دیده شد. \n\nاین نهنگ پنجمین نهنگی است که لاشه آن در هفت ماه گذشته در سواحل استان بوشهر دیده شده است.
کد خبر: ۱۵۲۲۹
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: کارشناسان محیط زیست استان بوشهر در حال بررسی علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل منطقه حفاظت شده حله هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، چهارم مهر لاشه یک نهنگ در ساحل شمالی منطقه حفاظت شده حله در محدوده روستای گُوابین از توابع شهرستان گناوه حدود 50 کیلومتری شمال بوشهر دیده شد. 

\n\n

این نهنگ پنجمین نهنگی است که لاشه آن در هفت ماه گذشته در سواحل استان بوشهر دیده شده است.

\n\n

رئیس بخش محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: به علت پوسیدگی زیاد لاشه این نهنگ 13 متری، تشخیص دقیق علت مرگ آن ممکن نیست اما با توجه به وجود پارگی بر روی لاشه، به نظر می‌رسد که بر اثر برخورد با شناور تلف شده باشد.

\n\n

آقای طلاب افزود: این نهنگ از گونه براید یا گرمسیری و بالغ بوده است.

\n\n

وی گفت: پس از بررسی این آبزی و تعیین علت مرگش، قسمت‌های برداشت شده از لاشه را آرشیو می‌کنیم تا برای تحقیقات علمی استفاده شود.

\n\n

آقای طلاب افزود: مطالعه بر روی جمعیت گونه های منسجم پستانداران دریایی را از سال 93 شروع کرده‌ایم که تا کنون بیشتر بر روی پستانداران کوچک مانند دلفین‌ها متمرکز بوده است.

\n\n

نهنگ ها بزرگ ترین جانوران دنیا هستند که در اقیانوس‌ها و دریا ها زندگی می‌کنند که به دلیل مسائل تغذیه‌ای و تولید مثل به مهاجرت های طولانی بین مناطق گرمسیری و مناطق سرد می‌روند.

\n\n

کارشناسان می‌گویند به دلایل تغذیه‌ای و ناشناخته، گونه‌هایی از نهنگ وارد خلیج فارس می‌شوند و به علت رفت و آمد زیاد انواع شناورها و همچنین خطر برخورد با ابزارهای صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر