جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: از سال جاری تحصیلی رشته محیط زیست دریا در دانشکده علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر تدریس خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت: در سال تحصیلی جاری 15 نفر دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرفته شده اند.\n\nدکتر پرویز باورصاد، افزود: تلاش می کنیم در سال آینده بتوانیم رشته محیط زیست دریا را به رشته های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیفزاییم.
کد خبر: ۱۵۳۰۰
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: از سال جاری تحصیلی رشته محیط زیست دریا در دانشکده علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر تدریس خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت: در سال تحصیلی جاری 15 نفر دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرفته شده اند.

\n\n

دکتر پرویز باورصاد، افزود: تلاش می کنیم در سال آینده بتوانیم رشته محیط زیست دریا را به رشته های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیفزاییم.

\n\n

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: هم اکنون در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر سه رشته زیست فناوری دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی و شیمی دریا تدریس می شود.

\n\n

به گفته وی، تمام رشته هایی که در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر تدریس می شود در مقطع کارشناسی ارشد است.

\n\n

وی افزود: همچنین رشته مهندسی کشتی سازی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشکده مهندسی خلیج فارس بوشهر تدریس می شود.

\n\n

دکتر باورصاد اظهار داشت: رشته تاریخ خلیج فارس نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس هر سال دانشجو می پذیرد.

\n\n

وی همچنین از تدریس رشته شیلات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه خلیج فارس خبر داد و گفت: دانشکده این رشته در شهرستان برازجان واقع شده است.

\n\n

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس اذعان داشت: در نظر داریم تمام رشته های مرتبط با دریا در در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس منسجم کنیم و به همین منظور زمینی در محل دانشگاه خلیج فارس در شهرستان بوشهر برای احداث ساختمان مجهزی ویژه دانشکده علوم و فنون دریایی اختصاص یافته است.

\n\n

دکتر باورصاد یادآور شد: امیدواریم از سال آینده شاهد آغاز عملیات ساخت و ساز این دانشکده باشیم.

\n\n

وی خاطرنشان کرد : با ساخت این دانشکده رشته های زیست فناوری دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی، شیمی دریا، مهندسی کشتی سازی، تاریخ خلیج فارس و شیلات در قالب یک دانشکده واحد با نام علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر تدریس خواهد شد.

\n\n

این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اذعان داشت: قرار است با توجه به نیازهای موجود و درخواست دانشجویان، سرفصلهای جدیدی را در برخی رشته ها در مقاطع ارشد و دکترا در دانشکده علوم وفنون دریایی خلیج فارس بوشهر ایجاد کنیم.

\n\n

دکتر باورصاد یادآور شد: پس از تصمیم گیری نهایی در کمیته علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس از نظر کارشناسان مربوطه توسط سازمان بنادر و دریانوردی کمک خواهیم گرفت.

\n\n

به گفته وی، سازمان بنادر و دریانوردی نیز موضوعات مرتبط با ارگان های دریایی را به آنها انتقال داده است تا بتوانیم در نهایت رشته های جدید با دروس ضروری را ایجاد کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر