شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانداردیر استان بوشهرگفت: با تعیین مسیر راه مرتع داران و کشاورزان روستاهای بنای راشد، راهدار و تل سنگ در بخش مرکزی مشکلات برطرف می شود.
کد خبر: ۱۵۳۲۹
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: فرمانداردیر استان بوشهرگفت: با تعیین مسیر راه مرتع داران و کشاورزان روستاهای بنای راشد، راهدار و تل سنگ در بخش مرکزی مشکلات برطرف می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمزه اعتماد روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی دیر افزود: با بررسی کارشناسی و بیان واقعیت ها توسط این تیم حق هیچ دامدار و کشاورزی ضایع نمی شود.
\nوی اضافه کرد: باید راه و مسیر عبور دامدار، کشاورز و محل مرتع و مالکیت زمین مورد نظر برای این تیم کارشناسی مشخص شود تا بتوان به یک جمع بندی برای حل مشکل برسیم.
\nفرمانداردیر در باره صیانت از اراضی ملی شهرستان بیان کرد: صیانت از اراضی ملی مورد تاکید دولت قراردارد و اگر جایی به اراضی ملی تجاوز می شود با آن بشدت برخورد خواهدشد.
\nوی با بیان اینکه در این شهرستان شمار زیادی شتر وجود دارد، گفت: باید جهاد کشاورزی با همکاری منابع طبیعی برای شترداران مرتع مشخص کنند تا شترها به درختان و جنگل آسیبی وارد نکنند.
\nعضو شورای اسلامی بخش مرکزی دیر گفت: مسیر راه مرتع داران در روستای بنای راشد و راهدار مشخص نیست و برای بازشدن راه باید فکری اساسی بشود.
\nبه نوشته ایرنا، علی الگامه افزود:در بخش مرکزی دیر دوهزار و 500 نفرشتر وجود دارد که شترداران از این راه امرارمعاش می کنند اما آنان هیچ مرتع برای شترهای خود ندارند و باید جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای آنان مرتع تعیین کنند.
\nوی افزود: باید تخریب درختان و جنگل ها منطقه راهدار و تل سنگ و آبراه های فصلی که متولی آن امور آب است، مورد بررسی قرارگیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر