سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم شهر بوشهر با حضور در کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) با ابراز ارادت نسبت به قمر بنی هاشم پس از26ماه میزبانی این ضریح، روز دوشنبه با خواندن زیارت عاشورا و با چشمهای اشک آلود و ذکر صلوات آن را بدرقه کردند.\nبه گزارش فکرشهر، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در حاشیه این آیین افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) از شهر بوشهر امشب به شهر چغادک می رود. \nعبدالرضا مطاف افزود: فردا 14 مهر ضریح خیمه گاه علمدار کربلا در شهر عالی شهر و پس از آن به بخش ساحلی دلوار و روستاهای تابعه برده می شود.
کد خبر: ۱۵۳۷۸
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: مردم شهر بوشهر با حضور در کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) با ابراز ارادت نسبت به قمر بنی هاشم پس از26ماه میزبانی این ضریح، روز دوشنبه با خواندن زیارت عاشورا و با چشمهای اشک آلود و ذکر صلوات آن را بدرقه کردند.
\nبه گزارش فکرشهر، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در حاشیه این آیین افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) از شهر بوشهر امشب به شهر چغادک می رود. 
\nعبدالرضا مطاف افزود: فردا 14 مهر ضریح خیمه گاه علمدار کربلا در شهر عالی شهر و پس از آن به بخش ساحلی دلوار و روستاهای تابعه برده می شود.
\nوی تصریح کرد: برهمین اساس غروب روز 15 مهر باید کاروان ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) به شهر دیر و پس از آن 16 مهر به شهر کنگان برسد.
\nمطاف اظهار کرد: در مرحله دوم این ضریح در شهرهای دشتی، تنگستان، دشتستان، گناوه و دیلم برای زیارت و خداحافظی مردم این شهرها حرکت داده می شود.
\nرئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: مسیر و شهرهایی که قرار است ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) در استان خوزستان از آن عبور داده شود، هنوز معلوم نیست.
\nبه گفته وی عملیات ساخت ضریح حضرت ابوالفضل(ع) از مرداد سال 92 در بوشهر آغاز و پس از26 ماه به پایان رسید.
\nبه گفته وی از روز آغاز این پروژه تاکنون 230هزار نفر با حضور در کارگاه، این ضریح مقدس را زیارت کرده اند. 
\nوی افزود: اجرای این پروژه 35 میلیارد ریال هزینه داشته است که سهم مردم ولایتمدار این استان برای کمک به ساخت این ضریح 17 میلیارد ریال به طور نقدی و 12 کیلوگرم طلا بوده است.
\nمطاف یادآورشد: دو پروژه ساخت نیم ضریح مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) نیز به استان بوشهر سپرده شده است که مقرر شد در دهه اول محرم عملیات ساخت آنها در بوشهر آغاز شود.

\n\n

منبع: ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر