جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با بازگشایی مدارس و در راستای اجرای برنامه های مداخله ای شبکه بهداشت و درمان در آموزشگاه های تحت پوشش، جلسات هماهنگی و توجیهی با حضور مدیران و مسئولین آموزش و پرورش برگزار گردید...
کد خبر: ۱۵۴۳۷
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: همزمان با بازگشایی مدارس و در راستای اجرای برنامه های مداخله ای شبکه بهداشت و درمان در آموزشگاه های تحت پوشش، جلسات هماهنگی و توجیهی با حضور مدیران و مسئولین آموزش و پرورش برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، کارشناس مسئول های واحدهای ستادی شبکه، بهداشت مدارس، دهان و دندان و بهبود تغذیه برنامه های مداخله ای خود که قرار است در مدارس اجرا شود را در این جلسات هماهنگی ، بیان کردند.

\n\n

نخست کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه، حمیرا دهقانی در خصوص طرح مکمل یاری با ویتامین D و همچنین آهن یاری توضیحات کاملی را ارائه داد و بر اجرای هر چه بهتر این طرح و همکاری مدیران مدارس تاکید کرد.

\n\n

\n\n

در ادامه کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان ، نیز در خصوص اجرای دو طرح مهم (فیشوریلانت و وارنیش فلوراید ) جهت دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی  مطالبی را بیان کرد .

\n\n

وی گفت این دو طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت به صورت رایگان برای این گروه از دانش اموزان ، توسط دندانپزشکان و کارشناسان بهداشتی در جهت پیشگیری از پوسیدگی های دندانی در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می شود.

\n\n

سپس کارشناس واحد بهاشت مدارس  ستاد شبکه، در مورد بیماری پدیکلوزیس و مراقبت های مربوط به آن توضیحات لازم را ارائه داد.

\n\n

وی در خصوص اجرای طرح ضربت بیماریابی پدیکلوزیس  که قراراست در اواخر مهرماه ، همزمان با سایر شهرهای استان در مدارس شهرستان برگزار شود ، توضیحاتی را، بیان کرد .

\n\n

نامی نظری ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان، برهمکاری و تعامل هر چه بیشتر دو نهاد آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در خصوص اجرای طرح های یاد شده تاکید کرد.

\n\n

در پایان باید یاد آور شد، طی برگزاری جلسه توجیهی، تمامی مطالب فوق؛ جهت  مسئولین مدارس مراکز بهداشتی و درمان آموزش داده شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر