جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قاسم قائدی افزود: در روزهای 13 تا 23 شهریورماه در زمان های متفاوت، در شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد تغییرات و ناپایداری های جوی بودیم که به دنبال این وضعیت سیل، تگرگ و توفان در شهرستان های مختلف گزارش شد...
کد خبر: ۱۵۵۳۵
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

فکرشهر:  سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: براثر سیل، توفان و تگرگ که نیمه دوم شهریورماه امسال در استان بوشهر به وقوع پیوست، 934 میلیارد و 684 میلیون ریال به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی و ساختمانی استان بوشهر خسارت وارد آمده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، قاسم قائدی افزود: در روزهای 13 تا 23 شهریورماه در زمان های متفاوت، در شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد تغییرات و ناپایداری های جوی بودیم که به دنبال این وضعیت سیل، تگرگ و توفان در شهرستان های مختلف گزارش شد.

\n\n

وی بیان کرد: بر اثر این سیل و توفان خسارتهایی به تاسیسات زیربنایی و ساختمانی، ساختمان های مسکونی و تجاری و محصولات کشاورزی وارد شد که بیشترین خسارت در بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی بود.

\n\n

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: خسارتهای وارد در هفت شهرستان استان بوشهر گزارش شد که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان های دشتستان و دشتی بود.
\nقائدی ادامه داد: پس از ارسال گزارش های اولیه وضعیت جوی و خسارتهای وارده از سوی فرمانداری‎ها بررسی های کارشناسی برای تعیین میزان دقیق خسارتها از سوی کارگروه های تخصصی صورت گرفت.

\n\n

وی گفت: با توجه به اعلام میزان خسارتها از سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم این سازمان نسبت به پیگیری برای تامین اعتبار لازم برای جبران خسارتها تلاش کند.
\nقائدی افزود: با توجه به اینکه بیشترین خسارت وارده در بخش کشاورزی بوده تاکید ما بر بیمه کردن محصولات کشاورزی است تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کشاورزان بتوانند از محل اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خسارت خود را جبران کنند.

\n\n

وی یاد آورشد: در اثر توفان و تگرگ اخیر 42میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، 224میلیارد و 500 میلیون ریال به ساختمانهای مسکونی و تجاری و مابقی مربوط به بخش کشاورزی است.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیل و توفان ناشی از ناپایداری های جوی در شهریورماه امسال، 617میلیارد و 718 میلیون ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

\n\n

خسرو عمرانی افزود: از این میزان خسارت 50 میلیارد و 660میلیون ریال به محصولات زراعی، 554میلیارد و 98میلیون ریال به باغ ها و دو میلیارد و 250میلیون ریال نیز مربوط به تجهیزات آبیاری است.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین شش میلیارد و 30 میلیون ریال نیز به بخش دام و تاسیسات دامی و چهار میلیارد و 680میلیون ریال به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد شده است.
\nعمرانی اظهارکرد: عمده خسارتها به نخیلات، سبزی، صیفی، کنجد، علوفه، دام، طیور، واحدهای دامی، صنایع تبدیلی، باغ های مرکبات، مزارع گوجه فرنگی و سیستم های آبیاری تحت فشار در آبپخش، ارم و بوشکان شهرستان دشتستان، شنبه، باغان و کردلان شهرستان دشتی، بردخون شهرستان دیر و بخش مرکزی شهرستان جم وارد شده است.

\n\n

وی گفت: با توجه به گستردگی خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی استان بوشهر، کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی میزان خسارت محصولاتی که زیر پوشش بیمه قرار دارند، هستند.
\nعمرانی یادآور شد: همچنین بخشی از محصولات و زمین های کشاورزی که زیر پوشش بیمه نبوده نیز ارزیابی و به مدیریت بحران استان اعلام شده است.

\n\n

منبع: ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر