جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: افراط و تفریط در برنامه‌های دینی سبب ایجاد بدعت‌های غلط می‌شود و همه هیئات‌ مذهبی و عزاداری در ایام ماه محرم باید از افراط و تفریط در عملکرد خود پرهیز کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ میثاق عاشوراییان استان بوشهر اظهار داشت: محرم از مهم‌ترین ایام اسلامی است و در این ایام عمق محبت مسلمین به اهل‌بیت (ع) متجلی می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۸۶
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: افراط و تفریط در برنامه‌های دینی سبب ایجاد بدعت‌های غلط می‌شود و همه هیئات‌ مذهبی و عزاداری در ایام ماه محرم باید از افراط و تفریط در عملکرد خود پرهیز کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ میثاق عاشوراییان استان بوشهر اظهار داشت: محرم از مهم‌ترین ایام اسلامی است و در این ایام عمق محبت مسلمین به اهل‌بیت (ع) متجلی می‌شود.

\n\n

وی افزود: عزاداری امام حسین (ع) فرصتی برای ابراز عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت است و همه زنان و مردان با شرکت در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان وفاداری خود به اهداف و راه و رسم آن امام همام را اعلام می‌کنند.

\n\n

به نوشته ی فارس، امام جمعه برازجان بیان داشت: در احادیث اسلامی تاکیدات فراوانی به حضور در مراسم عزاداری ائمه اطهار (ع) شده و در برخی از روایات اسلامی ذکر شده که بهشت به کسی که در مجلس عزاداری امام حسین (ع) اشک بریزد، واجب می‌شود.

\n\n

مصلح بیان داشت: اخلاص و خداجویی مولفه‌های مهمی است که برگزارکنندگان مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید به آن توجه کنند و همواره کسب رضایت الهی را مدنظر قرار دهند.

\n\n

وی اضافه کرد: اگر در عزاداری‌ها ذره‌ای از مسیر اخلاص خارج شویم و رنگ و بوی ریا در مراسم پیدا شود، نمی‌توانیم از ارزش‌ها و ثمرات این مراسم بهره‌مند شویم.

\n\n

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان اظهار داشت: دوری از افراط و تفریط در هیئات‌ مذهبی و دسته‌های عزاداری از مسائلی است که به جد باید مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

مصلح عنوان کرد: بدعت آفرینی و ورود رسم‌های غلط و انحراف از مسیر صحیح مراسم عزاداری امام حسین (ع) نتیجه مخربی است که افراط و تفریط در هیات‌های مذهبی و عزاداری به دنبال خواهد داشت.

\n\n

امام جمعه برازجان گفت: سخنران‌محوری از ضروریاتی است که هیئات‌ مذهبی و دسته‌های عزاداری ما در ماه محرم باید به آن توجه داشته باشند و تنها با توجه به این مهم است که می‌توانیم در کنار ایجاد شور به ایجاد شعور حسینی نیز بپردازیم.

\n\n

این مسئول افزود: وجود کارشناسان مذهبی و روحانیون در کنار هیئات‌ مذهبی و نظارت این متخصصان بر فعالیت این هیئات‌ از مواردیست که در افزایش کیفیت برنامه‌های عزاداری ماه محرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

\n\n

مصلح عنوان کرد: توجه به مسائل انقلاب، مسائل روز و مسائل جهان اسلام از رویکردهایی است که هیئات‌ مذهبی باید به آن توجه کنند و به تعبیر رهبری معظم انقلاب هیئات‌ ما نباید سکولار باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر