پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی دیر گفت: 6 هزار و 500 نفر از مردم شهرستان دیر زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.به گزارش فکرشهر، محمّد پورسالم  در جلسه زکات بردخون اظهار داشت: زکات اهمیت بسیار زیادی دارد و همواره در کنار نماز ذکر شده که  اگر مردم برای پرداخت آن تلاش کنند بسیاری از نیازمندان  به حقوق خود می رسند و جامعه به سوی عدالت و توسعه می‌رود.
کد خبر: ۱۵۷۴
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی دیر گفت: 6 هزار و 500 نفر از مردم شهرستان دیر زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، محمّد پورسالم  در جلسه زکات بردخون اظهار داشت: زکات اهمیت بسیار زیادی دارد و همواره در کنار نماز ذکر شده که  اگر مردم برای پرداخت آن تلاش کنند بسیاری از نیازمندان  به حقوق خود می رسند و جامعه به سوی عدالت و توسعه می‌رود.

وی افزود: نشست با کشاورزان بردخون نخستین جلسه کمیته امداد امام خمینی شهرستان در رابطه با زکات در شهرستان است که تلاش می‌کنیم فرهنگ زکات در بین مردم نهادینه شود تا ضمن عمل به این فریضه الهی شاهد کمک به نیازمندان واقعی و رفع فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان دیّر با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده درهر منطقه برای نیازمندان همان منطقه مصرف می‌شود، تصریح کرد: همه اصناف و مشاغل به ویژه در بخش‌های کشاورزی و دامپروری می‌‎توانند زکات خود را تحویل کمیته امداد دهند تا برای رفع محرومیت منطقه هزینه شود.

وی گفت: دو هزار و 631 خانوار با جمعیت 6500 نفر در کل شهرستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که 900 خانوار آن در بخش بردخون ساکن هستند.

پورسالم اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی در36 سرفصل کاری برای خانواده‌های زیر پوشش خدمت می‌کند که اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها، پرداخت وام‌های ضروری، عمران واحداث منازل مسکونی، درمان و تأمبن دارو، کمک به دانش آموزان و دانشجویان، تأمین و تعمیر لوازم منزل گوشه‌‎ای از این خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم که سال گذشته نخستین مرکز نیکوکاری با مشارکت خیرین در مرکزشهرستان افتتاح شد که امیدواریم دومین مرکز نیکوکاری نیز با همکاری مردم خیر در بخش بردخون آغاز به کار کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هفت هزار صندوق صدقات در شهرستان دیر برای جمع‌آوری صدقات پیش بینی شده که سال گذشته از این راه 120میلیون تومان درآمد کسب شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام مختار اسماعیلی یکی از روحانیون محلی پیرامون اهمیت و جایگاه زکات در جامعه مطالبی بیان کرد و خواستار ترویج فرهنگ زکات در بین مردم و کمک به نیازمندان شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر