جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: باوجود تاخیر در توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس از سوی جمهوری اسلامی هم اکنون میزان برداشت از این منطقه به 450میلیون مترمکعب گاز در روز رسیده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است میزان تولید گاز از پارس جنوبی تا سال 96 به 750 میلیون مترمکعب در روز برسد. \n\nوی تصریح کرد: درصورت تحقق این میزان برداشت ،جمهوری اسلامی یکصد میلیون مترمکعب از تولید کشور قطر پیشی می گیرد.
کد خبر: ۱۵۷۴۳
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: باوجود تاخیر در توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس از سوی جمهوری اسلامی هم اکنون میزان برداشت از این منطقه به 450میلیون مترمکعب گاز در روز رسیده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است میزان تولید گاز از پارس جنوبی تا سال 96 به 750 میلیون مترمکعب در روز برسد. 

\n\n

وی تصریح کرد: درصورت تحقق این میزان برداشت ،جمهوری اسلامی یکصد میلیون مترمکعب از تولید کشور قطر پیشی می گیرد.

\n\n

یوسفی اظهار کرد: با افتتاح فازهای 15و 16پارس جنوبی تا اوایل آبان وافتتاح فازهای 17و 18 در سالجاری یکصد میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز در منطقه اضافه می شود. 

\n\n

یوسفی گفت: هم اکنون بیش از 50درصد گاز کشور ازپارس جنوبی تولید می شود و این بیانگر نقش بی بدیل این منطقه در اقتصاد کشور است. 

\n\n

وی با بیان اینکه توسعه منطقه ویژه پارس جنوبی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: هم اکنون در حوزه گازی 28 فاز درپارس جنوبی تاسیس و به موازات آن توسعه در حوزه میان دست نیز ادامه دارد. 

\n\n

این مقام مسوول افزود: هم اکنون 25 طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست احداث و بهره برداری است که عملیات اجرایی آخرین طرح پتروشیمی به نام مجتمع پتروشیمی صدف هفته گذشته شروع شده است. 

\n\n

وی گفت: از 25 طرح پتروشیمی موجود در منطقه پارس جنوبی 14 طرح در حال تولید و 11 طرح دیگر نیز به تدریج به مرحله تولید می رسد. 

\n\n

یوسفی افزود: با وجود همه تهدیدها وتحریم های ظالمانه استکبار و جهان سلطه پارسال 20میلیون تن محصول به غیر از گاز صادر شده و 21میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور به دست آمد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه گمرک منطقه ویژه در زمینه کسب درآمدهای ارزی مقام اول کشور را کسب کرده است اظهارکرد: در نیمه نخست امسال نیز12میلیون تن صادرات انجام شده که 6.5میلیارد دلار درآمد ارزی کسب شد.

\n\n

وی یادآور شد: از این میزان صادرات پنج میلیون تن محصولات نفتی و هفت میلیون تن محصولات غیر نفتی هستند و از میزان درآمد ارزی به دست امده نیز چهار میلیارد دلار مربوط به محصولات غیرنفتی بوده است.

\n\n

یوسفی با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: در اجرای طرح های اقتصاد مقا ومتی عملیات ساخت مجتمع های پالایشی سیراف به ظرفیت 480هزار بشکه محصولات میعانات گازی در روز آغاز شده که نقش مهمی در فراوری میعانات گازی این منطقه برای توسعه صادرات دارد.

\n\n

وی میزان سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی را 180هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: زیرساخت ها در منطقه پارس جنوبی در همه زمینه ها اجرا شده به گونه ای که هم اکنون بندرهایی با ظرفیت بالا، بزرگراه های مختلف و فرودگاه با ظرفیت یک میلیون نفر مسافر ایجاد شده است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی به کاهش آلایندگی در پارس جنوبی پرداخت و اظهار کرد: با کاهش وخاموش شدن شعله فلرهای پارس جنوبی ضایعات گاز از56میلیون مترمکعب به هشت میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

\n\n

یوسفی با اشاره به اینکه نگاه دولت به استان بوشهر ویژه است افزود: وزارت نفت در 17سال گذشته 220میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عام المنفعه در این استان پرداخت کرده و در یک و نیم سال گذشته نیز برای طرح های راهسازی، ورزشی ، بهداشتی، درمانی، مدارس و بیمارستان 70میلیارد تومان پرداخت شده است.

\n\n

وی افزود: پروژه پارس 3 در استان بوشهر برای استحصال گاز از میدان گازی مشترک فرزاد در خلیج فارس اجرا می شود که تاکنون 12هزار هکتار از زمین های مناطق دیر، دشتی و تنگستان برای اجرای این طرح مهم تملک شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر