شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش عالمان دینی در نجات انسان‌ها گفت: شهید عاشوری مبازری شجاع و نترس بود.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت‎الله سیدهاشم حسینی‎بوشهری عصر شنبه در مراسم بزرگداشت شهید ابوتراب عاشوری به برخی از مبارزات این شهید مبارز اشاره کرد و اظهار داشت: شجاعت و نترس بودن از مهمترین ویژگی‌های شهید عاشوری بود.\n\nوی با اشاره به علاقه و ارادت بسیار زیاد شهید عاشوری به ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: این شهید بزرگوار علاقه بسیار زیادی به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) داشت.
کد خبر: ۱۵۷۷۰
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش عالمان دینی در نجات انسان‌ها گفت: شهید عاشوری مبازری شجاع و نترس بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‎الله سیدهاشم حسینی‎بوشهری عصر شنبه در مراسم بزرگداشت شهید ابوتراب عاشوری به برخی از مبارزات این شهید مبارز اشاره کرد و اظهار داشت: شجاعت و نترس بودن از مهمترین ویژگی‌های شهید عاشوری بود.

\n\n

وی با اشاره به علاقه و ارادت بسیار زیاد شهید عاشوری به ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: این شهید بزرگوار علاقه بسیار زیادی به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) داشت.

\n\n

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید عاشور به مسائل روز عالم بود، بیان کرد: شهید عاشوری خادم واقعی مردم بود و همواره در راستا خدمت به مردم گام برمی‌داشت.

\n\n

وی مردم‌داری و حضور در بین مردم و تلاش برای همراهی با مردم را از دیگر ویژگی‌های شهید عاشوری دانست و افزود: شهید عاشوری همواره بی‌منت به مردم خدمت می‌کرد و توجه ویژه‌ای به فقرا داشت.

\n\n

آیت‎الله حسینی‎بوشهری با اشاره به تلاش‌های شهید عاشوری در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: این شهید مبارز و مجاهد هیچ هراسی از طاغوت و طاغوتیان در فعالیت‌های انقلابی نداشت.

\n\n

وی از دیگر خصوصیات شهید عاشوری به مرزبانی، حفاظت و حراست از اعتقادات اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین ویژگی شهید عاشوری می‌توان به مردم‌داری و رعایت حق‌الناس اشاره کرد.

\n\n

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به اینکه شهید عاشوری هم جایگاه عالم و هم جایگاه شهید را داشت، افزود: شهید عاشوری از هیچ کوششی برای بصیرت‌افزایی در مورد جنایات طاغوت و رسیدن انقلاب به پیروزی فروگذاری نمی‌کرد.

\n\n

وی به دیدارهای شهید شیخ ابوتراب عاشوری با حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف اشاره کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار در حال وضو گرفتن بدست دژخیمان ستم شاهی شهید شد.

\n\n

حجت‌الاسلام شهید ابواتراب عاشوری رهبر مبارزات مردم استان بوشهر در دوران ستم شاهی بود که در سال ۱۳۱۴ شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی به دنیا آمد. پدرش روحانی و واعظ بود و نسبش با پنج پشت به شیخ محمود ملقب به زین‌الدین می‌رسید.

\n\n

شهید عاشوری فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی خود علیه رژیم طاغوت را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرد و تا لحظه شهادت در آذر ماه ۱۳۵۷ در این راه پایداری کرد و با نثار خون خویش وفاداری خود را به امام خمینی و انقلاب اسلامی اثبات کرد.

\n\n

مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر