شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به منظور صیانت از جنگل های زاگرس وجنوب کشور50 هکتار از درختان بنه و کلخنگ در بخش ارم شهرستان دشتستان این استان در مقابل جانوران تشی و خرگوش مصون شدند.
کد خبر: ۱۵۹۵
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به منظور صیانت از جنگل های زاگرس وجنوب کشور50 هکتار از درختان بنه و کلخنگ در بخش ارم در مقابل جانوران تشی و خرگوش مصون شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از خورده بین افزود: در این ارتباط عملیات اجرایی طرح فنس کشی 300اصله درخت بنه و کلخنگ درسطح 50هکتار از اراضی منطقه چهار دره شکرک بخش ارم دشتستان با اعتبار100میلیون آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف حفظ پوشش گیاهی در عرصه های جنگلی و مرتعی، جلوگیری از خشکیدگی درختان بنه و کلخنگ، صیانت از پوشش منطقه و ایجاد اکوسیستم پایدار به اجرا درآمد.خورده بین ادامه داد: شیوع آفت تشی وخرگوش دربیشتر مناطق جنگلی این منطقه مشاهد می شود و چنین وضعیتی باعث آسیب جدی به منابع طبیعی و محیط زیست انسانی است.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت : یکی از راه های مقابله با آفت تشی و خرگوش استفاده از فنس کشی دور درختان از جمله بنه و کلخنگ است.تشی جانوری از راسته جوندگان است که در زبان محلی در استان بوشهر به آن چوله (Cholah) گفته می شود.خرگوش و تشی با خوردن ریشه های درختان بنه و کلخنگ باعث ار بین رفتن آنها می شوند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر