پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهردار گناوه گفت: برای ایجاد موزه آثار تاریخی گناوه این شهرداری آمادگی هر نوع همکاری را دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گناوه احمد طاهری دوشنبه در نخستین نشست انجمن میراث فرهنگی این شهرستان حفاظت از اشیای تاریخی را سند هویت هر منطقه دانست.\nمعاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در این نشست گفت:به دلیل وجود آثار متعدد فرهنگی حایز اهمیت در شهرستان گناوه به فعالیت مستمر و همکاری گسترده انجمن میراث فرهنگی نیاز است.\n\n
کد خبر: ۱۶۰۰۲
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: شهردار گناوه گفت: برای ایجاد موزه آثار تاریخی گناوه این شهرداری آمادگی هر نوع همکاری را دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گناوه احمد طاهری دوشنبه در نخستین نشست انجمن میراث فرهنگی این شهرستان حفاظت از اشیای تاریخی را سند هویت هر منطقه دانست.
\nمعاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در این نشست گفت:به دلیل وجود آثار متعدد فرهنگی حایز اهمیت در شهرستان گناوه به فعالیت مستمر و همکاری گسترده انجمن میراث فرهنگی نیاز است.

\n\n

\n\n

یداله ذکاوت زاده افزود: تنها برنامه پژوهشی منجر به حفاری باستان شناسی در سطح استان بوشهر در پنج سال اخیر مربوط به یکی از آثار باستانی در روستای چهار روستایی بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه است.

\n\n

وی به اهمیت و قدمت آثار تمدن در این استان اشاره کرد و گفت: دراین ارتباط نزدیک به یک هزار اثر ثبت و حدود700 اثر شناسایی شده در سطح استان وجود دارد که همکاری گسترده مردم برای حفاظت و معرفی آن ها به جامعه لازم است.

\n\n

فرماندارگناوه هم گفت:بمنظور حفظ و صیانت از آثار و میراث فرهنگی گذشتگان به حمایت و مطالبه گری عمومی نیاز است.

\n\n

عبدالنبی یوسفی افزود:اگر قراراست مطالبه ای صورت گیرد باید با علم و آگاهی و بیانی دقیق، بصورت ظریف و کارشناسی مطرح شود تا نتیجه بخش باشد.

\n\n

فرماندار گناوه، قدمت و ارزش معنوی آثار به جامانده از گذشتگان این شهرستان را حایز اهمیت دانست و افزود: در بررسی میراث گذشتگان تنها کشفیات و آثار فیزیکی مورد توجه نیست بلکه آثار معنوی، باورها و رسوم یک جامعه نیز بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

\n\n

در این نشست، کارشناسان، تاریخ دانان و اعضای انجمن میراث فرهنگی شهرستان گناوه به ارائه دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر