دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: باتوجه به شرایط حساس و استراتژیک این استان قرار است طرح مرکزیت آن در پدافند غیرعامل و بحران در جلسه هیات دولت بررسی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در استان بوشهر افزود: باتصویب طرح مرکزیت استان بوشهر در پدافند غیرعامل و بحران در هیات دولت همه دستگاههای ملی موظف به هماهنگی با این مرکزیت هستند.\n\nوی یادآورشد:باتوجه به وجود بسیاری از صنایع و منابع ملی در استان بوشهر اجرای پدافند غیرعامل برای ایمن و مصون سازی استان ضروری است.
کد خبر: ۱۶۱۷۲
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: باتوجه به شرایط حساس و استراتژیک این استان قرار است طرح مرکزیت آن در پدافند غیرعامل و بحران در جلسه هیات دولت بررسی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در استان بوشهر افزود: باتصویب طرح مرکزیت استان بوشهر در پدافند غیرعامل و بحران در هیات دولت همه دستگاههای ملی موظف به هماهنگی با این مرکزیت هستند.

\n\n

وی یادآورشد:باتوجه به وجود بسیاری از صنایع و منابع ملی در استان بوشهر اجرای پدافند غیرعامل برای ایمن و مصون سازی استان ضروری است.

\n\n

سالاری ادامه داد:برهمین اساس در قالب پدافند غیرعامل باید از وقوع حوادث پیشگیری و در صورت بروز حادثه نیز با روش های غیرنظامی بتوانیم آثار آنها را کاهش دهیم.

\n\n

وی تصریح کرد:بدلیل وجود صنایع و منابع عظیم نفت و گاز و نیروگاه اتمی در استان بوشهر حفاظت از این منابع در شرایطی که اتفاقی رخ دهد در قالب پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برعهده نهادهای استانی است.

\n\n

سالاری با تاکید بر تامین تجهیزات و امکانات به روز برای کنترل حوادث در استان اظهار کرد: مجموعه دستگاههای اجرایی در زمان وقوع حادثه با هم افزایی مجموعه امکانات و تجهیزات خود باید در عرصه حاضر و شرایط را کنترل کنند.

\n\n

وی همچنین برفرهنگ سازی و ضرورت ارائه آموزش پدافند غیرعامل و تربیت نیروی انسانی مطابق با دانش روز تاکید کرد.

\n\n

استاندار بوشهرگفت: هنوز نارسایی هایی از نظر امکانات، آموزش و هماهنگی بین افراد در پدافند غیرعامل در این استان وجود دارد که با برگزاری مانورهای تخصصی تلاش می شود این کاستی ها برطرف شود.

\n\n

وی افزود: برخی از دستگاههای اجرایی استان بوشهر به دلیل نبود همکاری مستمر با هم و با مراکز ملی در زمان بحران نمی توانند با هم به صورت هماهنگ کار کنند.

\n\n

سالاری اظهار کرد: به همین دلیل شفاف کردن روابط دستگاههای اجرایی استانی و ملی در زمان بحران برای هماهنگی بیشتر از موارد اصلی در پدافند غیرعامل است.

\n\n

وی بر ضرورت ارائه آموزش ها، فرهنگ سازی و آماده سازی مردم و جامعه در قالب پدافند غیرعامل برای پیشگیری، مقابله و کاهش آثار حوادث تاکید کرد.

\n\n

استاندار بوشهرگفت:پدافند غیرعامل برای صیانت از همه دستاوردهای اقتصادی و عمرانی است و هیچ دستگاهی از وظایف و مسئولیت های مربوط به پدافند غیرعامل فارغ نیست.

\n\n

وی یادآور شد: با اجرای طرح آمایش سرزمین نحوه چینش و اجرای پروژه های استانی و ملی برای مدیریت بهتر در زمان حادثه براساس پدافند غیرعامل در استان بوشهر اجرا می شود.

\n\n

*ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر