جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در جمعیت عمومی 15 تا 64 سال در این استان آغاز شد.\nبه گزارش فکرشهر، محبوبه شجاع الدین روزپنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح تعیین شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در گروههای سنی و جمعیتی و نوع ماده مصرفی، تعیین الگوی مصرف مواد مخدر و روانگردان ها به لحاظ انگیزه مصرف، نوع ماده و پراکندگی جمعیت شناختی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی مصرف کننده و نحوه مصرف است.
کد خبر: ۱۶۳۲۴
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در جمعیت عمومی 15 تا 64 سال در این استان آغاز شد.
\nبه گزارش فکرشهر، محبوبه شجاع الدین روزپنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح تعیین شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در گروههای سنی و جمعیتی و نوع ماده مصرفی، تعیین الگوی مصرف مواد مخدر و روانگردان ها به لحاظ انگیزه مصرف، نوع ماده و پراکندگی جمعیت شناختی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی مصرف کننده و نحوه مصرف است.
\nوی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر و روانگردانها در راس تهدیدهای اجتماعی و بعنوان یکی از چهار بحران جهانی هزاره سوم است و درکشور نیز بیش از 90 درصد مردم از مقوله اعتیاد اظهار نگرانی کرده اند ،اجرای طرح پیمایش ملی خانوار ضروری است.
\nشجاع الدین اظهارکرد: براساس شواهد موجود میانگین سن شروع اعتیاد روبه کاهش و در همه سطح های تحصیلی، شغلی و طبقات اجتماعی نفوذ کرده و هیچ فرد و محیطی از این پدیده شوم در امان نیست.
\nوی بیان کرد: در این طرح به وسیله دو تیم پرسشگر آموزش دیده شامل یک آقا و یک خانم دو هزار و 40 نفردر قالب 68 خوشه 30 نفری مورد بررسی و پرسش قرار می گیرند.
\nشجاع الدین گفت: این خوشه ها با استفاده از اطلاعات مرکز آمار ایران مشخص و توزیع آنها به نسبت توزیع جمعیت مناطق شهری و روستایی براساس سرشماری سال 1390 انجام شده است و در سطح های استانی، منطقه ای و ملی نظارت بر جمع آوری داده ها انجام می شود.
\nوی با بیان اینکه پرسشگری به شیوه خوداظهاری انجام می شود افزود: پرسشگران آموزش دیده با مراجعه به درب منازل خوشه ها با برقراری ارتباط موثر و ارایه توضیح کافی در مورد محرمانه بودن اطلاعات و ذکر نکردن نام به درخانوار در خوشه تعیین شده مراجعه و پرسشنامه هایی به تعداد افراد 15- 64 سال به خانوار تحویل و سپس دوباره برای جمع آوری پرسشنامه تکمیل شده به درب منازل مراجعه می کنند.
\nشجاع الدین افزود: با جمع آوری این اطلاعات زمینه برنامه ریزی برای پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و مقابله با عرضه در استان فراهم می شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر