دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: درنمایشگاه کتاب این استان به اهمیت عرضه کتاب های متنوع و متناسب با نیاز بازدید کنندگان بویژه دانش آموزان و دانشجویان توجه شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری دهمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر افزود: دانشگاه ها برای تامین کتاب مورد نیاز خود از این نمایشگاه می توانند لیست ناشران معتبر و دلخواه را اعلام کنند تا زمینه حضور آنها را در این نمایشگاه فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۷۰۹۱
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: درنمایشگاه کتاب این استان به اهمیت عرضه کتاب های متنوع و متناسب با نیاز بازدید کنندگان بویژه دانش آموزان و دانشجویان توجه شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری دهمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر افزود: دانشگاه ها برای تامین کتاب مورد نیاز خود از این نمایشگاه می توانند لیست ناشران معتبر و دلخواه را اعلام کنند تا زمینه حضور آنها را در این نمایشگاه فراهم کنیم.

\n\n

حقیقی با تاکید بر تجهیز کتابخانه های استان بوشهر اظهار کرد: دانشگاه ها و ادارات تا حد امکان باید کتاب های مورد نیاز خود را از نمایشگاه استانی کتاب بوشهر تامین کنند.

\n\n

\n\n

وی یادآورشد: در سال گذشته با تلاش های خوبی که در زمینه کسب عنوان پایتخت کتاب شد استان بوشهر موفق به کسب این عنوان نشد و همین امر می طلبد دستگاه ها امسال نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

\n\n

حقیقی گفت: دراین زمینه سال گذشته استان در بین استان ها موفق به کسب عنوان دوم برای کسب عنوان پایتخت کتاب شد و این نشان از ظرفیت های فراوان استان بوشهر است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر حقیقی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه کنونی اظهارکرد: مطالعه کتاب رو به کاهش و این امر نیاز به آسیب شناسی دارد.

\n\n

وی افزود: نهادهای فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نهایت اهتمام خود را بکار گیرند.

\n\n

حقیقی بیان کرد: امروز با وجود پیشرفت های روزافزون علمی هنوز کتاب از چرخه دانشگاه حذف نشده و این امر نشان دهنده اثرگذاری و ارزش کتاب در حوزه های علم است. 

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست گفت: دهمین نمایشگاه استانی کتاب بیست سوم تا بیست و نهم آذرماه امسال با حضور 350 ناشر مطرح کشور و با بیش از 35 هزار عنوان کتاب در بوشهر برپا می شود. 

\n\n

\n\n

حمیده ماحوزی با اشاره به ارائه کتاب با 30 درصد تخفیف در این نمایشگاه برای عموم ادامه داد: سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این میزان تخفیف و به ارزش 700 میلیون ریال است. 

\n\n

وی اضافه کرد: تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال بن خرید کتاب به علاقه مندان عرضه خواهد شد.

\n\n

ماحوزی گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند امسال سعی بر برگزاری نمایشگاه در آذر ماه و پیش از فرارسیدن امتحان های آنهاست. 

\n\n

وی اضافه کرد: ساعت بازدید از نمایشگاه 15 تا 21 پیش بینی شده و در صورت استقبال امکان تمدید آن تا ساعت 22 وجود دارد. 

\n\n

به نوشته ی ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: چنانچه استقبال جامعه از کتاب رو به کاستی برود انتقال فرهنگ این نسل به نسل آینده با مشکل جدی ربرو خواهد شد. 

\n\n

وی ادامه داد: برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه های متعددی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پیش بینی شده که بزودی به دبیرخانه انتخاب پایتخت کتاب در تهران ارسال خواهد شد. 

\n\n

\n\n

ماحوزی افزود: از شمار برنامه هایی که سال گذشته برای کسب عنوان پایتخت کتاب در بوشهر پیش بینی شده بود 70 درصد آن اجرا شده است. 

\n\n

وی اظهار کرد: انتظار می رود امسال با همت دستگاه های مربوطه عنوان پایتخت کتاب به استان بوشهر اختصاص یابد. 

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر