دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وضعیت مطلوب عمرانی می تواند زمینه ساز ارتقا و بهبود وضعیت اجتماعی در جامعه شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه درآیین افتتاح شش طرح امید اجتماعی استان بوشهر افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید امکانات و زیر ساخت های متناسب را فراهم و زمینه لازم را برای فعالیت جوانان در امور اجتماعی ایجاد کنیم.\n\nوی اظهار کرد: هدف از ایجاد زیرساختها تنها امورعمرانی نیست بلکه انجام مسائل فرهنگی با مشارکت امور عمرانی برای رسیدن به هدف مورد نظر است.
کد خبر: ۱۷۲۵۱
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وضعیت مطلوب عمرانی می تواند زمینه ساز ارتقا و بهبود وضعیت اجتماعی در جامعه شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه درآیین افتتاح شش طرح امید اجتماعی استان بوشهر افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید امکانات و زیر ساخت های متناسب را فراهم و زمینه لازم را برای فعالیت جوانان در امور اجتماعی ایجاد کنیم.

\n\n

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد زیرساختها تنها امورعمرانی نیست بلکه انجام مسائل فرهنگی با مشارکت امور عمرانی برای رسیدن به هدف مورد نظر است.

\n\n

سالاری اضافه کرد: جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری مطلوب در روند ایجاد کسب و کار در شرایط اجتماعی جامعه بسیار موثر است و فعالیت های اقتصادی و رونق کسب و کار در یک جامعه بر وضعیت اجتماعی آن جامعه تاثیر دارد با این وجود همه این امور باید با نگاه عمیق به مسائل فرهنگی و اجتماعی همراه باشد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: در اموری که دارای مزیت اقتصادی هستند اگر نگاه فرهنگی نداشته باشیم، باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر خواهد شد.

\n\n

وی با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی در استان بوشهر باید بهبود یابد ادامه داد: این روند برای استفاده مستقیم مردم وارتقا مزیت های سرمایه گذاری و علاقه مندی واحدهای تولیدی و کسب کار در امر سرمایه گذاری در استان موثر است.

\n\n

سالاری افزود: در این ارتباط درحوزه حمل و نقل دریایی جزیره نگین مورد توجه قرار گرفت و در جاده ای نیز هشت محور اتوبان در مراحل مختلف اجرایی در دست اقدام است که اگر همه این پروژه ها حداقل تا دو سال آینده به بهره برداری برسند در بخش حمل و نقل جاده ای در استان نیاز ها تامینت شده است.

\n\n

استاندار بوشهر اظهارکرد: جاده دیلم- گناوه برای استان دارای اهمیت بالایی است که در آن تلفات جاده ای بالایی اتفاق افتاده و تاخیر دراجرای این پروژه با سرعت در حال جبران و اجراست .

\n\n

سالاری اضافه کرد: محور برازجان – گناوه که حدود 30 کیلومتر در مرحله آسفالت برای تبدیل شدن به بزرگراه است و اکنون نصب علائم درآن در دست اقدام و از جمله پروژه های دهه فجر امسال برای افتتاح است.

\n\n

وی ادامه داد: جاده اهرم – برازجان نیز یکی دیگر از محورهای حمل و نقل در دست اقدام استان بوشهر است که در دو هفته آینده آغاز خواهد شد و هم اینک تامین اعتبار صورت گرفته است.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه خروجی شهر بوشهر یک تحول در زمینه گردشگری این شهر خواهد داشت، بیان کرد: این مسیر ناحیه مرکزی بوشهر را به چغادک و جاده گناوه متصل می کند که دسترسی جدیدی برای مرکز استان بوده و بار ترافیکی را کاهش خواهد داد.

\n\n

سالاری گفت: همچنین بزرگراه دیر – بوشهر نیز از پروژه های مهم است که صنعت نفت در اجرای آن سهیم بوده و هم اینک پیمانکار در قطعه 13 آن فعال است.

\n\n

سالاری اضافه کرد : امکان دارد ظرف سه تا پنج سال آینده تنها مسیری که نیاز به توسعه داشته باشد محور شیف به گناوه است و با اجرای این پروژه ها درحمل و نقل استان بوشهر تا 10 سال نیاز به اجرای هیچ پروژه ای نخواهیم داشت.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه آزاد راه بوشهر – شیراز نیز از پروژه های مهم حمل و نقل استان در آینده است، ادامه داد: به دنبال پیگیری و جذب بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هستیم که در بسته های پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد سرمایه گذاران خارجی نیز وجود دارد.

\n\n

سالاری گفت: در زمینه حمل و نقل ریلی و راه آهن استان در دو سال گذشته مصوبه شورای اقتصاد گرفته شد و هیات ترک تشریفات نیز واگذاری آن را مصوب کرد ولی در مرحله انعقاد قرارداد با چینی ها متوقف شده است اما در این فرصت می طلبد در بین پیمانکاران یک پیمانکار متخصص انتخاب وانعقاد قرارداد صورت گیرد.

\n\n

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی و تاثیرآن بر شرایط اجتماعی انکار ناپذیر است، افزود: یکی از مسائل استان مشکل آب است که در تابستان گذشته مردم شهرهای برازجان، بوشهر و دلوار مشکلات فراوانی را در زمینه کمبود آب داشتند که از استان فارس کمک گرفتیم.

\n\n

سالاری اظهار کرد: باید به منظورتامین آب استان چاره اندیشی می شد در این ارتباط در صدد هستیم حدود 25 درصد نیاز آب شرب استان با آبشیرین کن از دریا تامین شود.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه همه این فعالیت های عمرانی در استان برای ایجاد زمینه مناسب امور اجتماعی است، اضافه کرد: در زمینه آموزش نیازمند فعالیت های بیشتر در کشور و استان بوشهر هستیم و باید به شاخص هایی که برای مردم ملموس است توجه بیشتری شود.

\n\n

سالاری ادامه داد: موفقیت دانش آموزان در کنکوربا رتبه ها ی خوب یکی ازمطالبات جدی مردم است که باید جایگاه کنونی را بهبود ببخشیم و در این ارتباط برنامه ریزی هایی صورت گرفته و دوره های تقویت کنکور در سنوات مختلف تحصیلی در دست اقدام و تامین مالی شده است.

\n\n

وی در راستای توانمند سازی نیروی انسانی گفت: دراین ارتباط اقداماتی صورت گرفته که شاخص ترین آنها طرح امید اجتماعی است و در حوزه ها و شهرهای مختلف کارگاههای آموزشی در رده های سنی مختلف اجرا خواهد شد.

\n\n

سالاری با اشاره به اینکه باید از خانوده ها برای اجرای طرح های امید اجتماعی آغاز به کار کنیم، افزود: باید با ایجاد رغبت و به دور از خستگی برای مخاطبان با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد دوره های مناسبی را برای ایجاد امید اجرا کنیم.

\n\n

وی اظهارکرد: شهرداران و دهیاران استان همه امور را در کار عمرانی تعریف نکنند، امور عمرانی ملموس و زمینه ساز رونق است ولی این امور نباید ما را از ایجاد زمینه برای وجود انسانها دور نگه دارد.

\n\n

سالاری ادامه داد: وظیفه ما برنامه ریزی برای رشد و تعالی انسانهاست ودر جایگاه مسئولیتی که داریم باید برای مسائل فرهنگی، اجتماعی برنامه ریز ی کنیم.

\n\n

استاندار گفت: در اجرای امور اجتماعی دولت نباید متولی بلکه حامی و پشتیبان صنف های مختلف و جوانان باشد تا آنها خودشان امور را به دست گیرند.

\n\n

وی افزود: در زمینه ورزش نیز جشنواره امید را در استان آغاز کرده ایم که در دو هفته آینده در سطح 37 شهر استان اجرا خواهد شد.

\n\n

سالاری با بیان اینکه این جشنواره ها باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه خواهد شد اظهارکرد: ایجاد زمینه های مناسب برای فعالیت های فرهنگی از وظایف دولتی است و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوب را فراهم کنیم.

\n\n

استاندار بوشهر یادآورشد: درسال گذشته درزمینه جذب اعتبار شرایطی که وضعیت کشور مطلوب نبود ما شرایط خوبی را در جذب اعتبار داشتیم و یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبار وارد دستگاه های اجرایی استان شد.

\n\n

وی بیان کرد: بخشی از این اعتبار برای پرداخت بدهکاری دولت قبل به پیمانکاران پرداخت شد و امسال نیز اعتبار بیشتری را جذب خواهیم کرد ولی این اصل کار ما نبوده و ایجاد فضا برای فعالیت جوانان در اولویت برنامه ها قرار دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر