دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پارس جنوبی و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بازدید کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، عصر جمعه و جمعه‌شب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، کمیسیون کشاورزی، کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از منطقه ویژه پارس جنوبی، فازهای مختلف منطقه، پتروشیمی‌ها و اسکله خدماتی پارس جنوبی از نزدیک بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۴۳۲
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷

فکرشهر: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پارس جنوبی و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بازدید کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، عصر جمعه و جمعه‌شب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، کمیسیون کشاورزی، کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از منطقه ویژه پارس جنوبی، فازهای مختلف منطقه، پتروشیمی‌ها و اسکله خدماتی پارس جنوبی از نزدیک بازدید کردند.

\n\n

در این دیدار  دکتر اربابی، مهندس میرمرادزهی، دکتر کاشانی و هیئت همراه ضمن بازدید از فازهای مختلف پارس جنوبی با بعضی از کارشناسان و مهندسین شاغل در آنجا نیز گفتگو کرده و به بررسی مسایل و مشکلات آنان پرداختند.

\n\n

در بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیدار با اقشار مردم عسلویه، نخل تقی و کنگان، همچنین ملاقات با ائمه جمعه و جماعات مناطق و بعضی از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها نیز صورت گرفت.

\n\n

در بازدید از مناطق جنوبی استان بوشهر، دکتر عابدین عابدی‌زاده دبیر فراکسیون مناطق مرزی مجلس شورای اسلامی، فرزان اسدی مشاور فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع مجلس شورای اسلامی و فرهاد باقری مشاور دبیر اول کمیسیون عمران نیز نمایندگان را همراهی می‌کردند.

\n\n

میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به شمار می‌رود؛ مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.

\n\n

ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون متر مکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 7.5 درصد از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر