دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: اولین ایستگاه لرزه‌نگاری استان بوشهر توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این شهرستان احداث می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو عصر چهارشنبه در نشست بررسی روند وضعیت احداث این ایستگاه اظهار کرد: بوشهر از استان‌هایی است که بیشترین لرزه‌خیزی را دارا است و در این راستا موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران قصد دارد در سه نقطه استان ایستگاه لرزه‌نگاری احداث کند.\n\nوی افزود: اولین ایستگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دراستان بوشهر در شهرستان دشتی احداث می‌شود که کمک خوبی برای دریافت اطلاعات و داده‌های لرزشی استحصال شده در زمین‌لرزه‌ها است.
کد خبر: ۱۸۱۷۹
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: اولین ایستگاه لرزه‌نگاری استان بوشهر توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این شهرستان احداث می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو عصر چهارشنبه در نشست بررسی روند وضعیت احداث این ایستگاه اظهار کرد: بوشهر از استان‌هایی است که بیشترین لرزه‌خیزی را دارا است و در این راستا موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران قصد دارد در سه نقطه استان ایستگاه لرزه‌نگاری احداث کند.

\n\n

وی افزود: اولین ایستگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دراستان بوشهر در شهرستان دشتی احداث می‌شود که کمک خوبی برای دریافت اطلاعات و داده‌های لرزشی استحصال شده در زمین‌لرزه‌ها است.

\n\n

مهرجو با بیان اینکه سابقه زمین‌لرزه‌های بالای ۳ ریشتر در شهرستان دشتی بسیار زیاد است، بیان کرد: این ایستگاه نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نقطه به ایستگاه‌های مجاور در استان‌های همجوار است.

\n\n

وی ادامه داد: این دستگاه اطلاعاتی همچون عمق، مختصات طول و عرض جغرافیایی، شتاب، شدت در مقیاس ریشتر زلزله می‌دهد.

\n\n

فرماندار شهرستان دشتی بیان کرد: بنا بر اطلاعات و داده‌های ایستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور، بیشترین تعداد زمین‌لرزه‌های بالای ۳ ریشتر در استان بوشهر ثبت شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر