شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سیر وحشی با نام محلی جیکه (jikeh) با قیمت هرکیلوگرم 400 هزار ریال وارد بازار گناوه شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، این گیاه خودرو که دارای ارزش غذایی فراوانی است در فصل زمستان در بیابان و بین مزارع گندم و علف های هرز این منطقه می روید و دارای طعم تند مانند سیر است که علاقمندان زیادی در این دیار دارد.
کد خبر: ۱۸۳۲۹
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: سیر وحشی با نام محلی جیکه (jikeh) با قیمت هرکیلوگرم 400 هزار ریال وارد بازار گناوه شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، این گیاه خودرو که دارای ارزش غذایی فراوانی است در فصل زمستان در بیابان و بین مزارع گندم و علف های هرز این منطقه می روید و دارای طعم تند مانند سیر است که علاقمندان زیادی در این دیار دارد.

\n\n

این گیاه همانند سیر بودار و طعم دهنده بسیار خوبی است، خوشمزه و خوش طعم، قوی و طبع بسیار گرمی دارد، در درمان بیماری بواسیر بسیار موثر و برای رگ های خونی بسیار مفید است.
\nقیمت این گیاه در اوایل برداشت آن گران و با زیادشدن آن در بازار قیمتش کاهش می یابد.

\n\n

این گیاه در سال های پرباران می روید و در سال های کم بارش همانند پارسال رویش نداشت.

\n\n

شناسایی این گیاه از میان گیاهان مشابه برای همه امکان پذیر نیست و متخصصان خود را می طلبد زیرا گیاهانی که ظاهرشان شبیه به جیکه است بسیارند و تشخیص آن از بقیه سخت و وقت زیادی می گیرد.

\n\n

مردم این منطقه آن را چند نمونه مصرف می کنند که شامل خام خوری با نان و دیگرغذاها، قاطی کردن با پلو و گمنه (غذای محلی) شبیه سبزی پلو و پخت نوعی نان محلی معروف به بل بل جیکه ای است طوری که سیر وحشی را خرد کرده و وسط

\n\n

دو نان محلی ریخته و بعد آنها را می پزند و پس از چرب کردن با روغن می خورند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر