يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل تعاونی مرغداران استان بوشهر گفت: وجود مرغ در مرغداری‌ها و عدم تحویل از سوی امور پشتیبانی دام مشکل‌ساز شده، بازار هم کشش این مرغ را ندارد و اگر تا چند روز دیگر در مرغداری‌ها بماند تلفات سنگینی به مرغداری‌های وارد می‌شود.\r\n
کد خبر: ۱۸۴۱
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی مرغداران استان بوشهر گفت: وجود مرغ در مرغداری‌ها و عدم تحویل از سوی امور پشتیبانی دام مشکل‌ساز شده، بازار هم کشش این مرغ را ندارد و اگر تا چند روز دیگر در مرغداری‌ها بماند تلفات سنگینی به مرغداری‌های وارد می‌شود.

به گزارش فکرشهر، وهیب حاجی‌دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: مرغ بارگیری نمی‌شود مازاد مرغ در استان داشته و کشتارگاه‌ها کشتار نمی‌کنند و عنوان می‌کنند که ظرفیت کمی داریم و نمی‌توانیم کشتار کنیم.

مدیرعامل تعاونی مرغداران استان بوشهر افزود: پشتیبانی امور دام استان نیز طبق بخشنامه‌ای که دارند مرغ را بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم خریداری می‌کنند و مرغ‌ها در مرغداری‌ها مانده و همین امر موجب افزایش وزن آنها شده است.

وی ادامه داد: مرغ در مرغداری‌ها مانده، وزن آنها بالا رفته، پشتیبانی هم تحویل نمی‌گیرد و بازار هم کشش این مرغ را ندارد و اگر تا چند روز دیگر در مرغداری‌ها بماند تلفات سنگینی به مرغداری‌های وارد خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر مرغداری بین 70 تا 75 تن گوشت دارد و درحال حاضر 15 مرغداری آماده فروش مرغ هستند که متاسفانه هیچ‌گونه بارگیری صورت نمی‌گیرد. این از ظرفیت استان خارج است و باید به خارج از استان حمل شود که در استان‌های دیگر هم خودشان مازاد مرغ دارند ولی حاضر به خرید مرغ ما نیستند.

حاجی‌دشتی خاطرنشان کرد: قبلا به مدیریت جهاد کشاورزی استان اعلام کرده‌ایم که مرغ مازاد استان داریم، از ظرفیت استان خارج است که باید فکر اساسی شود متاسفانه تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است. افزایش قیمت سوخت موجب افزایش هزینه تولید شده است ولی از آن طرف قیمت مرغ نیز کاهش یافته است و این موجب متضرر شدن تولیدکنندگان گوشت سفید شده است.

حاجی‌دشتی گفت: طبق نامه‌ای که به استاندار بوشهر ارسال کرده‌ایم از استاندار بوشهر انتظار داریم که این مشکل مرغداران استان بوشهر را پیگیری و حل کنند.

مدیرعامل تعاونی تامین نیاز مرغداران استان بوشهر یادآور شد: چند سالی است که ما در استان بوشهر مشکل تولید، فروش و نهاده داریم و انتظار داریم که به این قشر زحمت‌کش و تولیدکنندگان کمک شود. با وجود فصل گرما چنانچه توجه‌ای به این مشکل نشود موجب تلفات شدید مرغ در مرغداری‌ها خواهد شد و این خود باعث متضرر شدن مرغداران شده و بعضاً منجر به ورشکستی تولیدکنندگان مرغ می‌شود.

حاجی‌دشتی اذعان کرد: با توجه به وجود چهار کشتارگاه در استان بوشهر متأسفانه دو کشتارگاه در استان بوشهر تعطیل و بلاتکلیف و دو کشتارگاه دیگر نیز نیمه فعال هستند.

وی تصریح کرد: چنانچه مرغ‌ها تا یک هفته دیگر در مرغداری‌ها بماند موجب تلفات و هزینه سنگین برای تولید‌کنندگان مرغداری‌ها خواهد شد. چند سالی است که استان بوشهر مقام اول و یا دوم کشور را در تولید مرغ دارد و از رئیس‌جمهور انتظار داریم تا به این صنعت کمک کنند زیرا این صنعت همیشه درگیر مشکلات خاص خود است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظار داریم تا بوروکراسی اداری کاهش یابد اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری امور دام کشاورزی تولید را افزایش و با کمترین قیمت به دست مردم برسانیم و انتظار داریم تا نهاده‌ها را با قیمت مناسب در اختیار مرغداری قرار دهند و از تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی شود تا تولید کنند و با اطمینان خاطر بتواند به تولید خود ادامه دهد. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر