پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در اقدامی عجیب، رییس هیأت فوتبال استان بوشهر با مراجعه به فدراسیون فوتبال و در حضور دبیرکل و رئیس کمیته جوانان این فدراسیون از دعوت امیرحسین شیخیانی فوتبالیست نونهال خورموجی به اردوی تیم ملی فوتبال نونهالان کشور شدیداً ابراز نارضایتی نموده و خواستار حذف وی از این فهرست شد!\n\nبه گزارش فکرشهر، خلیج فارس در ادامه نوشت: به تازگی طهماسبي زاده سرمربي تيم ملی فوتبال نونهالان کشور 26 بازیکن را برای شرکت در اردوی این تیم دعوت کرد که قرار است از روز شنبه 26 دی ماه در کمپ تیم های ملی آغاز شود.
کد خبر: ۱۸۴۶۰
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: در اقدامی عجیب، رییس هیأت فوتبال استان بوشهر با مراجعه به فدراسیون فوتبال و در حضور دبیرکل و رئیس کمیته جوانان این فدراسیون از دعوت امیرحسین شیخیانی فوتبالیست نونهال خورموجی به اردوی تیم ملی فوتبال نونهالان کشور شدیداً ابراز نارضایتی نموده و خواستار حذف وی از این فهرست شد!

\n\n

به گزارش فکرشهر، خلیج فارس در ادامه نوشت: به تازگی طهماسبي زاده سرمربي تيم ملی فوتبال نونهالان کشور 26 بازیکن را برای شرکت در اردوی این تیم دعوت کرد که قرار است از روز شنبه 26 دی ماه در کمپ تیم های ملی آغاز شود.

\n\n

در این بین، تنها بازیکن بوشهری دعوت شده به اردو امیرحسین شیخیانی فوتبالیست خورموجی است که تا قبل از انحلال باشگاه ایرانجوان خورموج در تیم های پایه آن فعالیت داشته است، اما اخیرا در جریان حضور استعدادیاب کشوری، توانست چشم آنها را برای دعوت به تیم ملی بگیرد و در لیست اعلامی جا داده شود.

\n\n

\n\n

اما از 21 دی ماه که این لیست اعلام شد، خبر رسید رییس هیات فوتبال استان مخالف این موضوع است و پیگیری هایش را برای حذف وی از اردو آغاز کرده است، با این استدلال که در خصوص چنین انتخابی با وی مشورت نشده است

\n\n

این در حالی است که به اذعان مربیانی که مسابقات مدارس فوتبال استان را دنبال می کنند، امیرحسین شیخیانی یکی از بهترین های استان در پست هافبک می باشد که توسط کمیته استعدادیابی فدراسیون فوتبال انتخاب شده است.

\n\n

پیگیری های خبرنگار ما که توسط یک منبع آگاه در فدراسیون نیز تایید شده، حاکی از آن می باشد که محمد نجفی که برای شرکت در مجمع عمومی فدراسیون به تهران سفر کرده بود، روز شنبه به طور حضوری نزد مقامات تأثیرگزار فدراسیون رفته و نسبت به دعوت بازیکن بوشهری به تیم ملی نونهالان اعتراض می کند!

\n\n

این موضوع باعث تعجب اعضای کمیته جوانان فدراسیون شده بود به گونه ای که می گفتند «ما هنوز باور نداریم رییس یک هیات چنین درخواستی از ما داشته باشد، چرا که رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان سه سهمیه برای این استان در تیم نونهالان را ناکافی می داند و چند روز است برای برخی از بازیکن مستعد استان خود به کمیته جوانان اصرار می کند تا به لیست انتخابی تیم ملی اضافه شوند، ولی رئیس هیأت بوشهر برای حذف تنها فوتبالیست هم استانی اش از اردوی تیم ملی مصرانه تلاش و پیگیری می کند!»

\n\n

این همه در شرایطی می باشد که توقع می رفت رییس هیأت فوتبال استان با رایزنی و تعامل تلاش کند سهمیه بازیکنان دعوت شده به تیم های ملی فوتبال در رده های مختلف از استان را افزایش دهد نه این که خواستار حذف تنها بازیکن و نماینده استان در این سطح باشد که بر اساس قابلیت و توانمندی فردی خود انتخاب شده است.

\n\n

برهمین اساس، علیرغم ارسال دعوت نامه به امیرحسین شیخیانی برای حضور در اردوی تیم ملی نونهالان و اینکه مقرر بود وی روز شنبه در کمپ تیم ملی خود را مسئولان معرفی کند، اما روز جمعه خبری روی سایت فدراسیون فوتبال رفت که نشان داد پیگیری های استانی برای حذف وی کارگشا بوده و علیرضا قانعی فر از استان فارس جایگزین امیرحسین شیخیانی شد!

\n\n

بدون توجه به شخصیت نونهال خورموجی و تبعاتی که در پی این رفتار استان نصیب وی شده، باید گفت پیگیری های رییس هیات فوتبال نوعی خودزنی می باشد، چرا که تنها سهمیه استان در تیم ملی نونهالان سوخت و فردی هم از بوشهر جایگزین وی نشده است.

\n\n

شیخیانی باید از کانال هیات فوتبال به تیم ملی معرفی می شد

\n\n

ریس هیات فوتبال مخالفتش با دعوت امیرحسین شیخیانی به تیم ملی نونهالان و مذاکراتی که در فدراسیون پیرامون این موضوع صورت داده را تایید کرد.

\n\n

محمد نجفی در توجیه این موضوع اظهار داشت: حضور بازیکن در اردوی ملی باید از روال خاصی پیروی کند، طوری که این بازیکنان باید در جریان حضور استعدادیاب های فدراسیون دیده شوند، یا در سامانه مدارس فوتبال استان حضور داشته باشند یا عضو باشگاهی باشند، ولی وقتی از روال دیگری فضا برای حضور در این عرصه فراهم شود، اعتراضات تیم های دیگر و افرادی که در استعدادیابی حضور داشته اند هم شکل می گیرد.

\n\n

محمد نجفی با بیان اینکه این روال در همه سطح کشور پذیرفته شده است، ادامه داد: نمی خواهیم روال غیرمعقولی باز شود که هرکسی از راه ارتباطی که باز شد به تیم ملی راه یابد، اگر بحثی هم در فدراسیون در این خصوص داشته ام، تاکید روی حفظ روال قانونی مشابه هیات های دیگر استان ها بوده است. جناب شیخیانی هم آینده دار است و اگر توانست خود را در چارچوبی که بیان کردم توانمندی اش را نشان دهد، به تیم ملی دعوت خواهد شد و ما نیز از وی حمایت می کنیم.

\n\n

نجفی درباره این نتیجه پیگیری شما حذف تنها سهمیه استان در اردوی تیم نونهالان بوده و فردی از استان دیگر جایگزین شده، آیا این به سود فوتبال بوشهر محسوب می شود؟ پاسخ داد: ما روی روال حضور وی در تیم ملی بحث داشتیم و اگر پیگیری ای هم داشته ایم در همین راستا بوده است. شما هم اگر اعتراضاتی که در واتس آپ، وایبر و دیگر فضاهای مجازی درباره روال دعوت این بازیکن توسط سایر باشگاهها مطرح شده و درخواست پیگیری هیات استان را داشتند، همین انتقادات را به فدراسیون منتقل می کردید.

\n\n

وی درباره این سوال که مگر سرمربی تیم ملی اختیار دعوت بازیکن موردنظرش را ندارد که باید از هیات فوتبال استان اجازه بگیرد؟ بیان کرد: البته برخی مسئولان فدراسیون به من گفتند که اشتباهی در قرارگیری نام امیرحسین شیخیانی در لیست رخ داده و ظاهرا منظورشان امیرحسین دیگری بوده است(!)، حتی سرمربی تیم ملی هم اطلاع دقیقی از این موضوع نداشته، ولی اینکه چگونه این اتفاق افتاده، همان بحثی بود که من داشتم و معتقد بودم باید دعوت بازیکنان طبق روال قانونی و با اطلاع هیات استان باشد.

\n\n

دعوت نامه تیم ملی را از هیات فوتبال گرفتیم

\n\n

در همین حال پدر امیرحسین شیخیانی با ابراز تاسف از مداخله رییس هیات فوتبال برای حذف پسرش از اردوی تیم ملی گفت: امیرحسین در تیم پایه ایرانجوان خورموج فعالیت داشته و در جریان حضور استعدادیاب کشوری در بوشهر نیز مورد توجه ایشان قرار گرفت و نهایتا دعوت نامه اردوی تیم ملی را هفته پیش از پرویز عبدی پور مدیر اجرایی هیات فوتبال استان گرفتیم، ولی نمی دانم چرا رییس هیات از موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است.

\n\n

وی ادامه داد: در حال آماده کردن مقدمات اعزام وی به تهران و اردوی تیم ملی بودیم که متوجه شدیم با پیگیری هیات فوتبال استان، نام وی خط خورده و چنین اتفاقی رخ داده است. البته موضوع را به پورفاطمی نماینده شهرستان منتقل کرده ایم و وی نیز تماس هایی با مسئولان فدراسیون در این خصوص داشته است.

\n\n

پدر امیرحسین شیخیانی در پایان گفت: هرچه خیر است رخ می دهد و پسر من نیز در آینده فرصت نمایش توانمندی هایش را دارد، ولی اینکه رییس یک هیات بجای افزایش سهمیه بازیکنان استان در تیم های ملی، برای حذف فوتبالیستی که به چشم مربیان آمده اقدام می کند جای تاسف دارد و عجیب است.

\n\n

به گفته وی، باشگاه فجر سپاسی شیراز برای عقد قرارداد با فرزندش و معرفی وی به اردوی تیم ملی اعلام آمادگی کرده، اما وی با بیان اینکه فرزندم هم اکنون در مدرسه تیزهوشان تحصیل می کند، تحصیل را در اولویت وی دانسته ام و نیازی به انتقال از خورموج نیست.

\n\n

گفتنی است ترکیب بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی نونهالان به شرح زیر می باشد:

\n\n

آذربايجان شرقي: مهدي سيدي گيلان: اميررضا محرمي يزد: آيت محمدي گلستان: محمدرضا کياني خراسان رضوي: علي يزداني و عليرضا رجبي مازندران: شروين رضايي خوزستان: ايليا بحريني، حسين شاهوردي، عليرضا باويه، اميرحسين دريف، احمد شريف زاده کرمان: عليرضا اسدآبادي اصفهان: محمدحسين کياني، رضا آروين، ياسين سلماني تهران: محمدرضا باقري، صادق محمدزاده، امير محمدي، ايمان رحيمي، رضا کارگر، سيد پوريا تيموري، علي ضروني، حسين نخودکار بوشهر: اميرحسين شيخياني (علیرضا قانعی فر از فارس جایگزین شد) سمنان: علي شرافت

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر