دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با فراهم شدن فرصت‌های اشتغال‌زایی نرخ بیکاری در استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به هشت و هشت دهم درصد رسید.
کد خبر: ۱۸۵۴۲
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳

فکرشهر: مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با فراهم شدن فرصت‌های اشتغال‌زایی نرخ بیکاری در استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به هشت و هشت دهم درصد رسید.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، سیامک وطن‌خواه،  مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ، امروز(۳۰ دی)، در نشست بررسی وضعیت اشتغال مهاجران افغانستانی ساکن استان بوشهر، با اشاره به اینکه اتباع افغانستانی دارای کارت کار مجاز به اشتغال هستند، اظهار داشت: کارفرمایان در صورت نیاز به نیروی کار مهاجران افغانستانی تنها مجاز به استفاده از افرادی هستند که دارای کارت کار هستند که بر‌اساس قانون و برای تعدادی محدود از مشاغل تعیین شده صورت گرفته است.
\n 
\nوی با بیان اینکه برای 3‌هزار مهاجران افغانستانی کارت کار صادر شده است خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی و ضابطه‌مند کردن اشتغال مهاجران افغانستانی استان بوشهر 3 هزار تن از این مهاجران دارای کارت کار در مشاغل خاص تعیین شده‌اند.
\n 
\nمدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به عملکرد 9 ماهه اشتغال اتباع خارجی در استان بوشهر گفت: با صدور 27 مورد روادید ورود با حق کار، 13 مورد تمدید روادید و 19 مورد ابطال پروانه کار با میزان وصولی بیش از 100 میلیون ریال، موافقت شده است.
\n 
\nوطن‌خواه با اشاره به وضعیت اشتغال در استان بوشهر گفت: با فراهم‌شدن مشاغل فصلی به‌ویژه در حوزه کشاورزی و شیلات نرخ بیکاری در استان بوشهر به هشت و هشت دهم درصد رسیده است.
\n 
\nوی با بیان اینکه بانک از مهم‌ترین عامل ایجاد اشتغال است تصریح کرد: بیش از 86 میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته که تاکنون به ارزش افزون بر 67 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی طرح ارائه شده است.
\n 
\nوی حوزه‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی را یکی از اولویت‌های استان بوشهر دانست و افزود روستائیان می‌توانند: در قالب توسعه اشتغال روستایی از تسهیلات کم بهره بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استفاده کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر