جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال ۹۳ با کاهش ۲۰ درصدی ساخت و ساز در استان روبرو بوده‌ایم.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، احمد زارعی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به رسالت خبرنگاران به‌عنوان پل ارتباطی دستگاه‌های اجرایی و مردم، اظهار داشت: ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های مختلف می‌تواند شاخص خوبی برای قانونمند بودن آن اداره باشد.\n\nوی افزود: اگر ارتباط رسانه‌ها با ادارات بی‌پرده و به دور از حاشیه باشد می‌توانند دیده‌بان‌های خوبی برای نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی باشند.
کد خبر: ۱۸۶۲۳
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال ۹۳ با کاهش ۲۰ درصدی ساخت و ساز در استان روبرو بوده‌ایم.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد زارعی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به رسالت خبرنگاران به‌عنوان پل ارتباطی دستگاه‌های اجرایی و مردم، اظهار داشت: ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های مختلف می‌تواند شاخص خوبی برای قانونمند بودن آن اداره باشد.

\n\n

وی افزود: اگر ارتباط رسانه‌ها با ادارات بی‌پرده و به دور از حاشیه باشد می‌توانند دیده‌بان‌های خوبی برای نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی باشند.

\n\n

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با قدردانی از زحمات هیئت مدیره گذشته نظام مهندسی، بیان کرد: شعار اصلی هیئت مدیره جدید فعالیت در راستای مردم‌مداری و قانون محوری انجام می‌شود.

\n\n

ساخت و ساز بدون نظارت نظام مهندسی جرم است

\n\n

زارعی عنوان کرد: نظام مهندسی مهم‌ترین و تنها سازمان در عرصه نظارت بر ساخت و سازهای غیردولتی است و در تمام نقاط کشور از آغاز به‌کار ساخت، تفکیک اراضی، طراحی و اجرا به صورت حرفه ای خدمات ارائه می دهد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز بدون نظارت نظام مهندسی جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳۴ قانون مقررات ملی ساختمان، شهرداران مکلف هستند که در زمینه ساخت و سازها به تایید فنی و اجرایی در حوزه ساخت و ساز نظام مهندسی توجه داشته باشند.

\n\n

رئیس نظام مهندسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون در شهرهای بوشهر، عالی‌شهر برازجان، چغادک، دیلم، گناوه، اهرم، خورموج، جم و کنگان نظام مهندسی مستقر است. توجه به تاییدیه نظام مهندسی در ساخت و سازها یک تکلیف است که بر عهده شهرداران است.

\n\n

شهرداران به اصول مهندسی ساخت توجه کنند

\n\n

زارعی با بیان اینکه امیدواریم که شهرداران دیگر شهرهای استان نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: نظام مهندسی آمادگی دارد در تمام شهرهای استان نمایندگی و یا کارشناس مستقر کند.

\n\n

وی بیان کرد: وجود ناظران نظام مهندسی بر ساخت و سازها به ایمن‌سازی و مناسب‌سازی ساختمان‌ها کمک می‌کند و برای استفاده کارشناسان ما بر پروژه‌های ساختمانی باید اهمیت و ضرورت اصولی‌سازی در جامعه گسترش پیدا کند.

\n\n

جانمایی نامناسب مسکن مهر

\n\n

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ایمن‌سازی در پروژه‌های مسکن مهر، عنوان کرد: متاسفانه پروژه‌های مسکن مهر در جاهای مناسب جانمایی نشده است اما در اکثر پروژه‌های مسکن مهر در استان خصوص شهرک نیایش ناظران ما بر این پروژه‌ها نظارت دارند.

\n\n

رئیس ساختمان نظام مهندسی استان بوشهر افزود: دولت یازدهم تلاش می‌کند تا تمام طرح‌های مسکن مهر را در استان‌های کشور به بهره‌برداری برساند.

\n\n

زارعی با بیان اینکه اکنون پنج هزار مهندس با نظام مهندسی استان بوشهر همکاری می‌کند، گفت: قرارداد نظارتی بین مالک و ناظر منعقد می‌شود و کمیته نظارت مضاعف نیز بر روند سرکشی‌های مهندسان نظارت می کنند.

\n\n

عمر کوتاه ساختمان در استان بوشهر

\n\n

وی باخاطرنشان کرد: در صورت تخلف، در شورای رسیدگی به تخلفات مهندسان بررسی می شود و پس از احراز تخلف پروانه مهندسی فرد بلوکه و یا باطل می‌شود.

\n\n

رئیس ساختمان نظام مهندسی استان بوشهر از کاهش ساخت و ساز در استان خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری به نسبت ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۳ با کاهش ۲۰ درصدی ساخت و ساز در استان روبرو بوده‌ایم.

\n\n

زارعی در پاسخ به سوالی در خصوص عمر ساختمان در استان بوشهر، گفت: میانگین ساختمان‌سازی در تمام استان‌های کشور در مقایسه با دیگر کشورها به دلیل ضوابط شهرسازی پایین و بین ۲۵ الی ۳۰ سال است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر