شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مرحله دوم بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان پایان یافت؛
فکرشهر: دومین مرحله از بررسی تایید صلاحیت های داوطلبین انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، جمعه شب ـ 16 بهمن ماه 94 ـ در حالی به پایان رسید که خبرهای خوبی در حوزه های انتخابیه ی استان بوشهر به گوش نمی رسد...
کد خبر: ۱۹۰۳۷
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴

فکرشهر:  دومین مرحله از بررسی تایید صلاحیت های داوطلبین انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، جمعه شب ـ 16 بهمن ماه 94 ـ در حالی به پایان رسید که خبرهای خوبی در حوزه های انتخابیه ی استان بوشهر به گوش نمی رسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در حالی که شب گذشته سخنگوی شورای نگهبان گفته بود در این مرحله از رسیدگی به اعتراضات حدود 25 درصد از معترضان تایید صلاحیت شده اند، صبح امروز اسامی تایید صلاحیت شدگان به وزارت کشور اعلام شد و به نظر می رسد در کل کشور، تنها 15 درصد از داوطلبین معترض تایید صلاحیت شده اند.

\n\n

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد در استان بوشهر نیز اخبار امیدوار کننده نیست و حتی دو نماینده ی کنونی مجلس که قبلا رد صلاحیت شده بودند نیز مجددا تایید صلاحیت نشده اند.

\n\n

این نمایندگان، سیدمحمدمهدی پورفاطمی ـ نماینده ی مردم دشتی و تنگستان در مجلس ـ و سیدمهدی موسوی نژاد ـ نماینده ی مردم دشتستان ـ می باشند.

\n\n

بر اساس گزارش های رسیده، شاید مهم ترین خبرهای رسیده ی این روز، تایید صلاحیت محمدباقر سعادت، رییس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 می باشد که در مرحله قبل صلاحیتش احراز نشده بود.

\n\n

همچنین در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم نیز صلاحیت سه چهره کمتر شناخته شده شامل حسین خضری، عیسی حبیبی و فاطمه باصولی تایید شده است. این داوطلبین نیز، در مرحله قبل صلاحیتشان احراز نشده بود. همچنین شنیده می شود احمد خواجه گیری که قبلا تایید شده بود، در این مرحله رد صلاحیت شده است.

\n\n

از حوزه دیر، کنگان ، جم و عسلویه نیز خبر می رسد فقط صلاحیت حمزه علیشاهی که پیش از این احراز نشده بود، تایید شده و در حوزه دشتی و تنگستان هم اتفاق جدیدی رخ نداده است و هیچ کاندیدایی به داوطلبین این حوزه اضافه نشده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، هیات های اجرایی استان بوشهر، در بررسی صلاحیت ها، با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی، صلاحیت همه 110 داوطلب استان را تایید کرده بودند که در مرحله ی بعدی و بررسی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت استان، بیش از 50 درصد داوطلبین رد صلاحیت شدند و امروز نیز، شنیده می شود تنها صلاحیت کم تر از 10 درصد رد شدگان، تایید شده است.

\n\n

پیش از این نیز، از بین 105 کاندیدا، تنها صلاحیت 47 درصد از داوطلبین استان بوشهر  تایید شده بود.

\n\n

 آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نیز توسط شورای نگهبان صورت می گیرد تا لیست نهایی 27 بهمن ماه اعلام شود. همچنین تبلیغات انتخاباتی از 29 بهمن به مدت یک هفته انجام می شود.

\n\n

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه 94 در سراسر کشور برگزار می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر