سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر گفت: به همت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خلیج‌فارس و پیام نور استان بوشهر جشن مشترک ازدواج دانشجویی 80 زوج دانشجو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۱۲
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر گفت: به همت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خلیج‌فارس و پیام نور استان بوشهر جشن مشترک ازدواج دانشجویی 80 زوج دانشجو برگزار می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خلیج فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات دست و پاگیر و پیش روی جوانان در امر ازدواج و باهدف ترویج و فرهنگ‌سازی زندگی و ازدواج آسان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری قرار است این جشن در روز ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) برگزار شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل خانواده، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های زندگی انسان است، گفت: ارزشمندترین موجود هستی یعنی «انسان» زاییده و مولود این میثاق مقدس است.

\n\n

جعفری بابیان اینکه تشکیل خانواده آثار مفید فردی و اجتماعی به دنبال دارد، افزود: در حقیقت، خانواده مهم‌ترین جایگاه پرورش نیروی انسانی و محیط مناسبی برای رشد افراد به شمار می‌رود و زن و مردی که با پیمان ازدواج به همسری یکدیگر در می‌آیند، نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می‌کنند و به خاطر مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بیش‌ازپیش با جامعه خود ارتباط خواهند داشت و نه‌تنها موجودیت جامعه را به رسمیت می‌شناسند، بلکه ایمان خویش را نیز از سستی نجات خواهند داد.

\n\n

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر با اشاره به اینکه با شکل‌گیری خانواده‌های جدید، همواره نسلی نوشکفته و پویا قدم به عرصه حیات می‌نهند و امید به زندگی آینده و شادابی جامعه را تضمین می‌کنند خاطرنشان کرد: در ازدواج، جوانان با پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، در راه «خلیفة‌اللّه » شدن گام برمی‌دارند، در یک‌کلام، با ازدواج، قلب‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود، روان انسان‌ها به آرامش می‌رسد و آدمی بهتر می‌تواند با بندگی خود، نور خدا را در نهان‌خانه وجودش احساس کند.

\n\n

وی در ادامه با اشاره به تصویب برگزاری جشن مشترک ازدواج دانشجویی در شورای فرهنگی دانشگاه‌های خلیج‌فارس و دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود؛ با تصمیم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دو دانشگاه، در این جشن بیش از 50 زوج دانشجو از دانشگاه‌های پیام نور سراسر استان بوشهر و همچنین 32 زوج دانشجو از دانشگاه خلیج‌فارس آغاز زندگی مشترک خود را در روز 25 بهمن جشن می‌گیرند.

\n\n

جعفری خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این مراسم که قرار است در سالن همایش‌های دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شود برنامه‌هایی همچون اقامه نماز جماعت، تجدید میثاق با شهدا در محل یادمان شهدای گمنام برگزار شود و مراسم نیز با مولودی‌خوانی، اجرای تواشیح، سخنرانی پیرامون زندگی مشترک، اجرای تئاتر و تقدیر از زوج‌های برگزیده با مهریه کمتر در دستور کار است و قرار است خطبه عقد نمادینی برای زوج برگزیده جاری شود.

\n\n

وی در پایان افزود: از سوی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی دو دانشگاه به‌رسم یادبود هدایایی برای این زوج‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

\n\n

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر اظهار امیدواری کرد که بتوان از دستگاه‌های مربوطه در سطح استان تسهیلاتی جهت آغاز زندگی مشترک برای این زوج‌های دانشجو فراهم کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر