يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دراین مراسم که 70 تن از دانش‌آموزان دهه 60 حضور داشتند پس از برگزاری آیین ویژه صبحگاهی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، دانش آموزان به کلاس رفتند و معلمان آن دوران که...
کد خبر: ۱۹۱۹
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: همزمان با روز معلم استاندار بوشهر با حضور در مدرسه راهنمایی شبانه روزی شهیدبهشتی گناوه پس از 25 سال با 70 تن از معلمان، همکلاسی‌ها ودوستان دوران تحصیل در دهه 60 دیدار کرد.
 
به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری به مناسبت روز معلم با حضور در مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی شهید بهشتی گناوه با دانش‌آموزان و معلمان دوران تحصیل در سال‌های 1365 تا 1368 دیدار وخاطرات آن زمان را در اذهان زنده کرد.
 
دراین مراسم که 70 تن از دانش‌آموزان دهه 60 حضور داشتند پس از برگزاری آیین ویژه صبحگاهی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، دانش آموزان به کلاس رفتند و معلمان آن دوران که اکنون بازنشسته هستند سر کلاس حضور یافت.
 

در این مراسم  که چهره های شاخص و سرشناس کشور از جمله پروفسور بهرام همتی‌نژاد،  دکتر غلامحسین عرب که آن زمان دانش آموز و همکلاسی استاندار بوشهر بودند در کلاس حضور داشتند خاطراتی ازآن زمان بیان کردند و خواستار استمرار این برنامه‌ها درتمام مقاطع تصیلی شدند.
 
استاندار بوشهر در این مراسم با تبریک هفته معلم، جایگاه و منزلت معلم در جامعه را تبیین و اظهار کرد: معلم در هر مقطعی از زمان مورد تکریم و احترام است بگونه ای که موفقیت جامعه و دانش‌آموزان نشات گرفته از تلاش این بزرگواران است.
 
دکترمصطفی سالاری پیشکسوتان عرصه علم و قلم را خردمندان جامعه دانست و گفت: پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت طلایه‌داران علم، ادب و معرفت هستند که باید مورد تجلیل و احترام همگان قرار گیرند.


وی تکریم بزرگان و کهنسالان را امری ضروری دانست و افزود: تجربیات و اندوخته‌های نسل پیشکسوت ما باید به جوانان امروز انتقال یابد و خاطرات و تجربیات آنان باید جمع‌آوری شود تا جوانان از این اندوخته‌ها استفاده و بهره‌برداری کنند

استاندار بوشهربا بیان اینکه کار معلم تنها به علم‌آموزی نیست تصریح کرد: معلم  با عمل خود تلاش می‌کند تا انسانی پرورش کند و با ادب نفس و ارزش‌های اخلاقی به موفقیت دست یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترسالاری بر ایجاد ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که علم و آموزش ادامه داشته باشد، معلمان در وجود دانش‌آموزان استمرار دارند و خاطرات یک معلم با دانش‌آموز هرگز از اذهان آنان پاک نمی‌شود.


 
وی پیشکسوتان فرهنگی را وزنه‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: نیروی انسانی، بزرگ‌ترین سرمایه در هر کشوری محسوب می‌شود و ارزشمندترین افراد نیز کسانی هستند که امر تعلیم و تربیت انسان‌ها را به عهده دارند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه معلمان سرمنشا همه برکات هستند تصریح کرد: دوران بازنشستگی مقطعی برای رشد و شکوفایی نیز هست بنابراین بازنشستگان نباید به بهانه پیری، در دوران پس از خدمت خود از کار و تلاش دست بردارند.

دکترسالاری تجلیل از بازنشستگان را تکریم جایگاه علم و دانش دانست و گفت: بازنشستگان سرمایه‌های علمی هر کشوری هستند که باید از تجربیات آنان استفاده شود.
 

در این مراسم  که با اهدا هدایا به دوستان و فرهنگیان دهه 60 همراه بود 70 نفر از معلمان و دانش آموختگان مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی «شهيد بهشتی گناوه»، لحظات خوش اين ديدار شورانگيز را با عکس يادگاري ثبت كردند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر