سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جمعی از اهالی شهرستان گناوه با تهیه و امضای توماری خواستار احداث و راه اندازی فرودگاه دراین منطقه شدند.به گزارش فکرشهر، در این تومار که خطاب به مدیرعامل فرودگاه های کشور نوشته شده آمده است: با توجه به موقعیت و ظرفیت های موجود در منطقه شمالی استان بوشهر ایجاد یک فرودگاه که زمین آن حدود 45 سال پیش خریداری شده، نیاز این منطقه بوده که انتظار داریم مسوولان ذی ربط چاره اندیشی و وضعیت آن را مشخص کنند.
کد خبر: ۱۹۲۲
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: جمعی از اهالی شهرستان گناوه با تهیه و امضای توماری خواستار احداث و راه اندازی فرودگاه دراین منطقه شدند.

به گزارش فکرشهر، در این تومار که خطاب به مدیرعامل فرودگاه های کشور نوشته شده آمده است: با توجه به موقعیت و ظرفیت های موجود در منطقه شمالی استان بوشهر ایجاد یک فرودگاه که زمین آن حدود 45 سال پیش خریداری شده، نیاز این منطقه بوده که انتظار داریم مسوولان ذی ربط چاره اندیشی و وضعیت آن را مشخص کنند.

مردم گناوه در این تومار یادآورشده اند: در آن زمان که این زمین خریداری شد اقداماتی در آن ازجمله تسطیح و ساختمان سازی ازسوی متولیان امر فرودگاهی اجرا شد اما هم اینک به صوت متروکه و رها شده است.

آنان اضافه کردند: باتوجه به موقعیت تجاری وگردشگری، وجود تاسیسات و شرکت های مهم نفتی و برنامه و طرح های مهم که قراراست در آینده نزدیک درمناطق شمالی استان بوشهر ازجمله پتروشیمی اجرایی شود، لزوم زیرساخت های لازم ازجمله فرودگاه ضروری است.

نویسندگان این تومار از مدیرعامل فرودگاه های کشور خواستار پیگیری و اعلام نتایج آن به مردم این منطقه شده اند.

رونوشت این تومار به فرماندار و امام جمعه گناوه ارسال شده است.

طرح مطالعاتی فرودگاه بندرگناوه در ابتدای دهه 1350 انجام و سپس فنس کشی و تسطیح زمین آن اجرایی شد و حتی در سال 1354 اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شد.

پس از رهاشدن زمین فرودگاه ، در سال های 1360 و 1364 ازاین مکان استفاده های متعددی ازجمله نگهداری لوله های شبکه آبرسانی و استقرار جهادسازندگی شد و سپس در سال 63 سازمان هواپیمایی کشور تابلویی به نام خود در این زمین نصب کرد.

مکاتبات و پیگیری های فراوانی ازسوی فرمانداران و مردم این شهرستان برای راه اندازی و مشخص شدن وضعیت فرودگاه گناوه انجام شده که تاکنون نتیجه ای دربرنداشته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر