سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس نظام پرستاری استان بوشهر گفت: هم‌اکنون 300 نیروی پرستار در استان بوشهر کم داریم ضمن اینکه آن طور که باید توجهی به پرستاران بوشهری نمی‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، حسین پوپ پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران در بوشهر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2400 پرستار عضو نظام پرستاری در استان بوشهر داریم که در چهار هیئت‌مدیره فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۹۴۲۰
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰

فکرشهر: رئیس نظام پرستاری استان بوشهر گفت: هم‌اکنون 300 نیروی پرستار در استان بوشهر کم داریم ضمن اینکه آن طور که باید توجهی به پرستاران بوشهری نمی‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، حسین پوپ پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران در بوشهر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2400 پرستار عضو نظام پرستاری در استان بوشهر داریم که در چهار هیئت‌مدیره فعالیت دارند.

\n\n

وی بیان کرد: عمده مشکل در حوزه پرستاران، کمبود نیروی انسانی است به‌ طوری‌که در استان بوشهر به ازای هر تخت که 1.8  پرستار نیاز است اما تنها یک پرستار موجود داریم که این کمبود در ارائه خدمات درمانی مؤثر است.

\n\n

رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر تصریح کرد: پرستاران زحمتکش استان با وجود این مشکل اما با حضور در شیفت‌های اضافی تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند اما این خدمات جوابگوی خیل عظیم نیازمندی‌های درمانی مردم نیست.

\n\n

پوپ اضافه کرد: در استان بوشهر هم‌اکنون 300 پرستار کم داریم یعنی باید 300 پرستار جذب شوند تا بخشی از مشکلات کمبود نیروی پرستار در استان حل شود.

\n\n

وی در ارتباط با ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به پرستاران اظهار داشت: در این زمینه توجه لازم و مطلوبی به پرستاران نشده و سازمان نظام پرستاری نیز بودجه مصوب برای کمک به پرستاران ندارد اما آنچه داریم از حق عضویت به آنان کمک می‌کنیم.

\n\n

رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر طی سال‌های گذشته به پرستاران کم توجهی شده و پرستاری را آن‌طور که در خور شأن او هست حمایت نکردند و توجه به پرستار تنها به‌روز پرستار بسنده می‌شود اما توجه به پرستار نباید محدود به مراسم روز پرستار باشد.

\n\n

پوپ گفت: پرستاران خط مقدم درمان و سلامت هستند و بیش از 60 درصد کادر درمان را پرستاران تشکیل می‌دهند لذا نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان هستند و اینکه خدمات آنان بیشتر در جامعه معرفی شود.

\n\n

وی اظهار داشت: نظام پرستاری خدماتی انجام داده اما نمی‌تواند جبران زحمات پرستاران زحمتکش کند و مشکل این است که مسئولان به خدمات و سطح خدمات پرستاران آشنایی کامل ندارند.

\n\n

رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر بیان داشت: پرستاران بیش از حد و خارج از وظیفه کار می‌کنند و آن‌طور که باید، خدمات آنان دیده نمی‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر