شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبرداد:
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اعلام کرد: استان بوشهر در زمینه مصرف قلیان، دیابت، کم تحرکی و چاقی جزو استان های اول و در زمینه بیماران قلبی عروقی در میان...
کد خبر: ۱۹۵۲
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۴

فکرشهر:  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت : دراجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت هفت بسته خدمتی در برنامه تحول نظام سلامت به مردم این استان ارائه می شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر علیرضا رییسی در نشست شورای سلامت استان بوشهر افزود: کاهش پرداخت بیماران بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت تا حداکثر 10 درصد توسط مراجعان، حمایت ازماندگاری پزشکان درمناطق محروم، ترویج زایمان طبیعی با رایگان کردن فرانشیز، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان ها و کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی بخشی از این هفت بسته خدمتی در برنامه تحول نظام سلامت است.

وی اضافه کرد: هم اینک بخش عمده ای از بیمارستان و خانه های بهداشت در سراسر استان از وضعیت نامطلوبی در زمینه فرسودگی وسائل موجود رنج می برند که با مطالعات و نیازسنجی های انجام شده در این طرح با اختصاص بودجه مناسب زمینه جایگزین کردن امکانات جدید فراهم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر بیان کرد: در این طرح با واقعی و به روز کردن پرداخت حق ویزیت و کارانه پزشکان متخصص و اعمال شیوه های نظارتی از اخذ وجوه تحت عنوان زیرمیزی توسط بخشی از پزشکان جلوگیری به عمل می آید.

وی ادامه داد :ساختمان و تجهیزات موجود درخانه های بهداشت استان مستعمل و قدیمی است و با بررسی های انجام شده 63 خانه بهداشت در سراسر استان با 800 میلیون ریال از اعتبارات دانشگاه بهسازی و نوسازی می شود.

رییسی پیشنهاد کرد: ساخت یک مجتمع بزرگ فرهنگی، آموزشی و رفاهی برای افزایش میزان ماندگاری پزشکان متخصص ضروری است.

وی اظهارکرد : با ایجاد یک سری سیاست های تشویقی و آموزشی برای انجام زایمان طبیعی، سهم پرداختی بیماران رایگان می شود که می تواند در کاهش نرخ 55 درصدی انجام عمل های سزارین موثر واقع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اعلام کرد: استان بوشهر در زمینه مصرف قلیان، دیابت، کم تحرکی و چاقی جزو استان های اول و در زمینه بیماران قلبی عروقی در میان 10 استان اول کشور است که لزوم توجه همه دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه سلامت برای تغییر الگوی زندگی مردم استان بشدت احساس می شود.

وی بدون ذکر آماری مشخص افزود: در بازه زمانی 10 سال از ساله 82 تا 92 با وجود افزایش امکانات تشخیصی درمانی، تعداد بیماران قلبی عروقی در استان بوشهر بشدت افزایش یافته است که نشان می دهد در این سال ها سلامت محوری مورد توجه نبوده است.

رییسی با اشاره به این که در دو دهه گذشته بخش سلامت اولویت اول کشور نبوده است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که این بخش مهم از زندگی مردم در اولویت بالای پنجم و ششم در دولت های مختلف بوده که در دولت جدید به عنوان اولویت نخست هدف گذاری شده است.

وی بیان کرد: توجه جدی دولت به بخش سلامت و پیاده کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در 14 بند می تواند خلاهای موجود در نظام سلامت برای استان های کم برخوردار را بشدت پوشش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با بی تاثیر و ناکارآمد دانستن دفترچه های بیمه درمانی افزود: درحالی که براساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور سهم پرداختی مردم در بخش درمان باید به 30 درصد می رسید این رقم هم اکنون 70 درصد است که دولت مصصم است تا پایان امسال با انجام یک سری برنامه ها حجم پرداختی مردم در حوزه سلامت را به کمتر از 30 درصد کاهش دهد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر