شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
یک روز تا انتخابات/ حجت الاسلام رزمجو:
فکرشهر: رزمجو گفت: در باتلاق نفرت انگیزی به نام خاورمیانه ی بی فرهنگ که در خون و آتش دست و پا می زند، ملت ایران اگر سرزمین امن است، به واسطه ی ملت و مردم این کشور است که پیام...
کد خبر: ۱۹۵۸۹
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: حجت الاسلام احمد رزمجو گفت: در کشور ما مجلس باید نه اسما بلکه حقیقتا در راس امور باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ستاد اطلاع رسانی محمدباقر سعادت، وی در جمع چند هزار نفری مردم برازجان افزود: همه ی قوانین فقط و فقط از گذر مجلس باید بگذرد و تصویب شود.

\n\n

این فعال اصلاح طلب دشتستانی با بیان این که مجلس یک نهاد نظارتی بسیار قدرتمند و عصاره و خانه ی ملت است، اظهارداشت: ما دیدیم در سال هایی، رییس جمهوری آمد که گفت دیگر مجلس در راس امور نیست و این را در عمل هم نشان داد ولی امروز ملت ایران تصمیم دارند مجلس را به ریل و جایگاه خود برگردانند و تصمیم گیرنده ی اصلی در تمام فضاهای داخلی و بین المللی باشند.

\n\n

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: هیچ کشوری با هر توان نظامی که باشد بدون وفاق ملی، همدلی و همگرایی ملی نمی تواند از خود دفاع کند.

\n\n

رزمجو گفت: در باتلاق نفرت انگیزی به نام خاورمیانه ی بی فرهنگ که در خون و آتش دست و پا می زند، ملت ایران اگر سرزمین امن است، به واسطه ی ملت و مردم این کشور است که پیام امنیت نظام و اقتدار نظام را به دنیا مخابره می کنند.

\n\n

این فعال سیاسی ادامه داد: ما نباید از ورود مردممان در صحنه وحشت کنیم بلکه باید از این حضور استقبال کنیم؛ اجازه بدهیم سلیقه های مختلف بیایند و کشور بشود برآیند سلیقه هایی که هر کدام می توانند گوشه ای از این مشکلات را مدیریت کنند.

\n\n

وی افزود: در انتخاباتی که در پیش داریم، در صبح جمعه ـ 7 اسفندماه ـ قرار است مردم و این جمع بزرگ به لیست امید رای بدهند و این لیست، برآیند شورایعالی سیاستکذاری اصلاح طلبان، اعتدال و امید است.

\n\n

حجت الاسلام احمد رزمجو در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: ما مجلسی می خواهیم که در مقابل اختلاس ها ساکت نباشد، مجلسی می خواهیم که در مقابل دست اندازی به جیب مردم ساکت نباشد، مجلسی می خواهیم که در مقاب قانون شکنی ناظر مرعوب نباشد، مجلسی می خواهیم که در مقاب قدرت های بین المللی هم قدرتمند باشد، مجلسی می خواهیم که درد مردم را به موقع بفهمد، مجلسی می خواهیم که تحریم های ساختارشکن و ظالمانه را نعمت معرفی نکند، مجلسی می خواهیم که جوانان را برای آینده و فردایی روشن تر کمک کند، مجلسی می خواهیم که به دولت در تامین اشتغال کمک کند، مجلسی می خواهیم که تسهیل کننده ی روابط ملت و دولت باشد، مجلسی می خواهیم که سرآمد همه ی تصمیمات کلان ملی باشد، مجلسی می خواهیم که به هیات دولت اجازه بدهد کار کند نه این که در فرصت دو سه سال، به اندازه ی 8 سال گذشته از راهروهای مجلس در تردد باشند و هی احضار شوند...

\n\n

وی اضافه کرد: مگر نمی دانیم که مملکت با نفت 25 دلار به خوبی دارد اداره می شود در حالی که با نفت بالای 100 دلار هم قبلا به سختی اداره شد؛ ما دورانی را سپری کردیم که مجلس نتوانست و نخواست نقش بنیادین خود را اجرا کند.

\n\n

شیخ اصلاحات دشتستان ابراز داشت: نگویند لیست را کشورهای خارجی می دهند، این مردم تصمیم گیرنده هستند، در این کشور نه بی بی سی و نه دیگران هیچ نقش و تاثیری در تصمیم مردم ندارند، مردم آگاهند، به شعور مردم و تشخیص و آگاهی مردم توهین می شود اگر بگوییم مردم ما به لیست و توضیح بی بی سی می خواهند رای بدهند؛ عجیب است که بعد از 37 سال استقلال طلبی و این همه مبارزه امروز ما به این جا رسیده ایم؟!

\n\n

وی ادامه داد: بزرگواران، از پیچ و خم هزاران سختی و مشکل و دره های عمیق، اصلاحات آرام آرام و بدون تنش و تشنح و دشمن آفرینی و تقسیم مردم به دشمن، در این سو و آن سوی خیابان، اصلاح طلبان می خواهند کشوری بسازند که اصول گرا و اصلاح طلب با هم برادر باشند، رقیب باشند اما رفیق باشند.

\n\n

رزمجو ادامه داد: ملتی که قانون اساسی میثاق ملی اوست، ملتی که همه رهبری را به عنوان رهبر نظام قبول دارند، ملی که دولت را به عنوان سکاندار و مستقیم ترین مسئول اجرایی قانون اساسی قبول کرده است، مردمی که می خواهند در دنیای کاملا رو به پیشرفت امروز، حرفی برای گفتن داشته باشند، ما پیش از این نباید تحقیر شویم.

\n\n

وی گفت: ایران دارای سابقه ی چند هزار ساله ی تمدنی است؛ شما بنگرید نام یک ایرانی را در کنار جلادان تاریخ نخواهید دید اما می بینید و می خوانید که کوروش کبیر اولین منشور حقوق بشر را نوشته است؛ کشوری که پندهای حکمت آمیز سعدی اش لرزه بر اندام ها انداخته و کشوری که شاهنامه ی فردوسی اش، بزرگ ترین گنجینه ی ادبی جهان است و کشوری که هزاران هزار مغز متفکر دارد و امروز، نسل تحصیلکرده دارد و نسلی رو به رشد و فرهیخته، قد علم کرده اند که به دنیا بگویند ایران بالاتر از خاورمیانه و در شکل اروپا است.

\n\n

این اصلاح طلب افزود: مردم با حرکت هوشمندانه در خرداد 92 و انشا الله تکمیلش در 7 اسفندماه، به دنیا نشان خواهند داد این مردم از افراطی گری و تندروی و خشونت و جنایت به نام هر عنوانی باشد، چه دین و چه غیر دین، بیزارند.

\n\n

احمد رزمجو ابراز داشت: هماورد مبارک و صحنه ی زیبایی است، رقابتی با حداقل توان اما در اوج امیدواری.

\n\n

وی افزود: در شهرستان دشتستان، بدون حب و بغض منتظر ماندیم تا کاندیداهای اصلاح طلب تکلیفشان مشخص شود، که نشد؛ براساس نظرسنجی های سالنی و میدانی، آقای سعادت را انتخاب کردیم و به پای این انتخاب ایستادیم.

\n\n

وی در پایان از کاندیداهایی که قرار بود در حوزه ی دشتستان باشند ـ چه کسانی که انصراف دادند و چه کسانی که تایید نشدند ـ تقدیر نمود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر