جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: 43 مقاله به کنگره علمی صدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری فرستاده شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، این کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ـ هنری بوشهر برگزار خواهد شد.\n\nرئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر و دبیر علمی این کنگره در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: 43 مقاله به دبیرخانه‌ این کنگره فرستاده شد که همه آنها در کتابی چاپ و چکیده‌ آنها در کنگره توزیع می‌شود. \n\nدکتر عبدالکریم مشایخی افزود: 13 مقاله در این کنگره‌ یک‌روزه ارائه می‌شوند و سخنران اصلی این همایش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
کد خبر: ۱۹۸۷۱
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: 43 مقاله به کنگره علمی صدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری فرستاده شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، این کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ـ هنری بوشهر برگزار خواهد شد.

\n\n

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر و دبیر علمی این کنگره در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: 43 مقاله به دبیرخانه‌ این کنگره فرستاده شد که همه آنها در کتابی چاپ و چکیده‌ آنها در کنگره توزیع می‌شود. 

\n\n

دکتر عبدالکریم مشایخی افزود: 13 مقاله در این کنگره‌ یک‌روزه ارائه می‌شوند و سخنران اصلی این همایش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

\n\n

وی گفت: در این همایش که با حضور پژوهشگران و فرهیختگانی از شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار نیز سخنرانی می‌کنند و از سه کتاب «500 سال مقاومت مردم جنوب ایران» نوشته‌ سیدقاسم یاحسینی، «حاج سیدمحمدرضا کازرونی» نوشته عبدالکریم مشایخی و «ویلهم واسموس» تألیف هندریک گرووتروپ با برگردان فاطمه ترکمان دهنوی و حمید میرزاآقا رونمایی می‌شود.

\n\n

بعدازظهر نیز نشست‌های علمی این کنگره برگزار می‌شود.

\n\n

رئیسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار انگلیس، دوازدهم شهریور سال 1294خورشیدی در 33 سالگی و در جریان دفاع از میهن در برابر اشغال انگلستان به‌دست خائن و مزدور انگلیسی‌ها در تنگک صفر بندر بوشهر به شهادت رسید.

\n\n

به همین مناسبت شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 89 روز شهادت رئیسعلی دلواری را روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری کرد. 

\n\n

مزار این شهید در «وادی السلام» شهر نجف اشرف عراق قرار دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر