جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تفکیک عالمان و قهرمانان دینی، ملی و مذهبی به صلاح نیست و همه آنان را باید در کنار هم ببینیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه درکنگره علمی یکصدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر افزود: در کنار رئیسعلی دلواری که امروز سمبل و نماد استان بوشهر است همرزمان دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها نیز تقدیر شود. \n\nوی تصریح کرد: همه داشته های این استان از جمله احمد خان و باقر خان تنگستانی، خالو حسین دشتی، شیخ حسین چاهکوتاهی، غضنفر السلطنه برازجانی، رئیسعلی دلواری، شهیدان مهدوی، گرد وماهینی را باید باهم دید و به آنها افتخار کرد. 
کد خبر: ۱۹۹۰۳
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تفکیک عالمان و قهرمانان دینی، ملی و مذهبی به صلاح نیست و همه آنان را باید در کنار هم ببینیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه درکنگره علمی یکصدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر افزود: در کنار رئیسعلی دلواری که امروز سمبل و نماد استان بوشهر است همرزمان دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها نیز تقدیر شود. 

\n\n

وی تصریح کرد: همه داشته های این استان از جمله احمد خان و باقر خان تنگستانی، خالو حسین دشتی، شیخ حسین چاهکوتاهی، غضنفر السلطنه برازجانی، رئیسعلی دلواری، شهیدان مهدوی، گرد وماهینی را باید باهم دید و به آنها افتخار کرد. 

\n\n

سالاری اظهار کرد: همچنین فایز، مفتون و منوچهر آتشی شاعران این دیار را نیز نمی توان از هم جدا کرد چرا که آنها سند افتخارفرهنگی و هنری ما هستند و متعلق به گروه خاصی نیستند. 

\n\n

وی با بیان اینکه هیچ کدام از این افراد را نمی توان از افتخارهای استان بوشهرحذف کرد، افزود: این افراد و شخصیتها در دوره های مختلف برای استان بوشهر افتخار آفریدند و امروز ماهیت این استان را تشکیل می دهند. 

\n\n

به نوشته ی ایرنا، استاندار بوشهر گفت: همه این افتخارآفرینان متعلق به مردم استان هستند و چه خوب است تا برای همه اندیشمندان و بزرگان این سرزمین کنگره و بزرگداشتی در شان آنها برگزار شود. 

\n\n

وی اظهار کرد: همه این افتخارآفرینان می توانند عامل و تقویت وحدت در استان باشند. 

\n\n

سالاری با بیان اینکه رئیسعلی دلواری یکی از مردان مبارز این سرزمین است گفت: در طول تاریخ و دوران دفاع مقدس تا به امروز مردان زیادی با اسلحه و بدون اسلحه برای اعتلای نام ایران تلاش کردند که باید قدردان آنها باشیم. 

\n\n

وی گفت: رئیسعلی دلواری بدون حمایت دولت با روحیه جوانمردی به پا خیزید و با دعوت جوانمردان درمقابل مظهر قدرت آن روزگار ایستادگی کرد و بعد از آن نیز در دوران دفاع مقدس جوانمردانی از جمله شهید نادر مهدوی و بیژن گرد با ایستادگی در مقابل دشمن از انقلاب و ارزشهای اسلامی حمایت کردند. 

\n\n

وی با اشاره به مرزهای طولانی استان بوشهر با خلیج فارس تصریح کرد: مردم این استان در طول تاریخ ثابت کرده اند که مرزداران قابلی هستند و حتی در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند. 

\n\n

سالاری گفت: بوشهریها در طول تاریخ در نبردهای غیرمسلحانه نیز به شایستگی در مقابل دشمن ایستادگی کرده اند. 

\n\n

وی افزود: همچنین در مذاکرات هسته ای نیز فرزندان این کشور به عنوان سرداران دیپلماسی با مقاومت جانانه بدون اسلحه مقاومت کردند و برای آبادانی و پیشرفت کشور افتخار آفریدند. 

\n\n

استاندار بوشهر گفت: افتخارآفرینان متعددی در عرصه های مختلف در این سرزمین وجود دارد که نقش برجسته آنها را نمی توان محدود کرد.

\n\n

شهید رئیسعلی دلواری در12 شهریور1294هجری شمسی در حالی که به نیروهای متجاوز انگلیسی در محله تنگ صفر بوشهر شبیخون زده بود از پشت سر مورد اصابت گلوله یک خائن قرار گرفت و در سن 33 سالگی به شهادت رسید.

\n\n

به همین مناسب با مصوبه شورای عالی انقلاب در سال 89 روز 12 شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام گذاری شده است.

\n\n

هم اکنون مزار شهید رییسعلی دلواری در جوار حرم علی بن ابی طالب(ع) در وادی السلام در شهر نجف اشرف عراق قرار دارد.

\n\n

بندر دلوار زادگاه رئیسعلی سردار نامی ایران از توابع شهرستان تنگستان در استان بوشهر است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر