جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: به هر حال، آیت الله حسینی بوشهری برای دومین دوره ی متوالی به عنوان نماینده ی مردم استان بوشهر به مجلس خبرگان رهبری می رود؛ در کنار واکنش ایشان به این که من...
کد خبر: ۱۹۹۶۴
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: سرانجام، انتخابات 7 اسفندماه 94 برگزر شد و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با کسب 374 هزار و 137 رای برای دومین بار نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری شد، در حالی که رقیبش، حجت الاسلام «غلامرضا فیاضی» که از نزدیکان آیت الله مصباح یزدی بود، 33 هزار و 149 رای کسب کرد. این آرا، از مجموع 467 هزار و 945 رای صحیح اخذ شده در استان بوشهر بوده است؛ در حالی که مسئولان استان شمار واجدان رای در استان بوشهر را 671 هزار نفر اعلام کرده بودند. رای بیش از 50 هزاری سید حسن خمینی به گمانه زنی برخی رسانه ها را نیز باید به این آمار اضافه کرد!!
\nاین تعداد رای برای آیت الله حسینی بوشهری در حالی ثبت شده که ایشان در دوره ی قبل انتخابات خبرگان، 356 هزار 689 رای و رقیب غیر بومی اش (حجت الاسلام هادی نیازی) 17 هزار و 104 رای کسب کرده بود.

\n\n

1. رنگ ها در هر عرصه و حوزه ای حرفی برای گفتن دارند. در هنر و نقاشی و عکاسی و گرافیک به نوعی و در فرهنگ هم به شکلی دیگر، در تابلوهای راهنمایی و رانندگی، در نمودارهای اقتصادی و مسائل زیست محیطی جهانی و جامعه و ورزش و حتی سیاست که رنگ ها مفهومی خاص خود را دارند و در عرصه های بین المللی و داخلی کشور هر رنگ با عنوان حزب و جریانی خاص پیوند خورده است.
\nبرای مثال، در تمام دنیا، زرد رنگ لیبرال هاست، قرمز رنگ سوسیالیست ها و آبی نیز محافظه کاران؛ در ایران نیز احزاب و جریان های سیاسی خاص، رنگ های مخصوص خود را داشته اند، مثلا حزب کارگزاران که حزبی محافظه کار محسوب می شود، رنگ آبی را در لوگوی خود دارد و یا حزب اعتماد ملی که رنگ قرمز را برای طرح لوگوی خود استفاده کرده است، رنگ شکلاتی که مخصوص شاخص اصلاح طلبی ایران اسلامی بوده و تلفیقی از هر سه رنگ اصلی، یعنی قرمز، آبی و زرد می باشد.(محافظه کاری، سرمایه داری با مالکیت اجتماعی و آزادی خواهی) و رنگ سبز که در سال 88 به روی کار آمد هم تلفیقی از دو رنگ آبی و زرد می باشد؛ یعنی لیبرال و محافظه کاری. بنفش هم که تلفیقی از دو رنگ آبی و قرمز است!!

\n\n

2. روز 22 بهمن ماه 94، در کنار خیل عظیم و اقشار مختلف مردم استان بوشهر که در راهپیمایی حضور یافته بودند، آن چه توجه ی مرا به خود جلب کرد، بنرهای تبلیغاتی کاندیدای استان بوشهر در انتخابات مجلس خبرگان بود؛ تصویری با پس زمینه ی آبی کارگزارانی و کادر قهوه ای شکلاتی مشهور رییس جمهور دولت اصلاحات!!

\n\n

3. چند روز بعد از اعلام اسامی کاندیداها و شروع رسمی تبلیغات برای مجلس خبرگان، کاندیدای دیگری برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری به استان بوشهر آمد؛ کاندیدایی که می گفتند از موسسه ی آیت الله مصباح یزدی آمده! هنوز ساعاتی از حضور ایشان در استان بوشهر نگذشته بود که موج پیامک هایی پیرامون عملکرد آیت الله حسینی بوشهری در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که با توجه به برخی فعالیت ها و دوستی های ایشان با افراد اعتدال گرا یا اصلاح طلب کشور، حسینی بوشهری نباید به مجلس خبرگان راه یابد و باید به رقیب ایشان رای داد!!

\n\n

4. هنوز زمان زیادی از ارسال این پیامک ها نگذشته بود که لیست های انتخاباتی مختلف کشوری منتشر شد و نام آیت الله حسینی بوشهری در لیست های بسیاری دیده شد، لیست هایی که گاه در تقابل هم بودند ولی آیت الله حسینی بوشهری نام مشترک همه ی آن ها بود. نام ایشان در لیست روحانیت و مدرسین دیده می شد، چند روز بعد هم نام ایشان در لیست خبرگان ملت که رسما لیست اصلاح طلبان و اعتدال گرایان کشور بود، قرار گرفت، همچنین در لیست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور و در واقع در کنار لیست اصولگرایان، در لیست امید هم نام ایشان دیده می شد؛ هر چند 3 روز قبل از انتخابات و به نوشته ی برخی خبرگزاری های خاص، آیت الله حسینی بوشهری قرار گیری نامش در لیست امید و خبرگان ملت و در واقع لیست اصلاح طلبان را بدون اجازه ی خود عنوان کرد و گفت که در لیست اصلاح طلبان نمی باشم!!! بلکه حوزوی هستم، ولی همین بودن در لیست امید، بسیاری از افرادی که نمی خواستند به ایشان رای دهند و یا قصد داشتند نام دیگری ـ مثلا سید حسن خمینی ـ را در برگ رای خود بنویسند، نیز برای تمکین به خواست سران اصلاحات و اعتدال، از جمله تاکید و تَکرار رییس جمهور اسبق بر رای به اسامی هر دو لیست، تشویق و ترغیب نمود تا نام آیت الله حسینی بوشهری در بسیاری از تعرفه های رای خبرگان استان بوشهر ثبت شود؛ و این موضوع و تاثیر آرای اصلاح طلبان و حامیان دولت در تعداد آرای حسینی بوشهری غیر قابل انکار است؛ شاید ایشان به علت قرار گرفتن نامش در لیست های مختلف و مشترک بودن و به خصوص بومی بودن و داشتن سایر خصوصیات پسندیده ی اخلاقی و علمی و ...، باز هم کاندیدای بوشهر در مجلس خبرگان می شد ولی قطعا بدون حمایت لیست خبرگان مردم و اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به این تعدا آرا دست نمی یافت!!
\nهمچنین، از میان کاندیداهای معرفی شده در لیست خبرگان مردم و اصلاح طلبان، در سراسر کشور، ۵۲ نفر به مجلس خبرگان رهبری راه یافته‌اند، ۵۲ نفر از این لیست وارد مجلس ۸۸ نفره خبرگان شده‌اند که آیت الله حسینی بوشهری نیز جزء این گروه است و بی‌شک می‌توان پیروز بزرگ انتخابات مجلس خبرگان را همین لیست دانست، لیستی که از سوی هاشمی رفسنجانی و اعتدال و اصلاح داده شده بود.

\n\n

5. به هر حال، آیت الله حسینی بوشهری برای دومین دوره ی متوالی به عنوان نماینده ی مردم استان بوشهر به مجلس خبرگان رهبری می رود؛ در کنار واکنش ایشان به این که من حوزوی هستم و برای لیست اصلاح طلبان با من مشورت نشده است، و یا به گفته ی برخی رسانه ها تکذیبیه ی ایشان، دیدن همه ی موارد گفته شده ی فوق، اعم از رنگ ها، پیامک ها، لیست ها، موضع رقبا و تعداد آرا و خصوصا بررسی این نکته که در سه حوزه ی انتخابیه ی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی کاندیدای اصلاح طلبان به مجلس رفته است؛ و حتی در حوزه ی دیگر نیز کاندیدایی ناشناخته، که در حالت عادی پیش بینی بیش از 2 هزار رای برایش وجود نداشت، با حمایت اصلاح طلبان بیش از 27 هزار رای کسب نمود، این سوال را در اذهان ایجاد می کند که بالاخره آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اصلاح طلب است یا خیر؟!

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر