چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان داشت:
فکرشهر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: حوزه دانشگاه گسترده است و گسترده ترین حوزه در بین تمام دستگاه های اجرایی است که بیش از ۸۵۰۰ پرسنل و ۲۲۰ استاد دارد...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۲۴
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: حوزه دانشگاه گسترده است و گسترده ترین حوزه در بین تمام دستگاه های اجرایی است که بیش از ۸۵۰۰ پرسنل و ۲۲۰ استاد دارد.

به گزارش «فکرشهر»، «حسن ملکی زاده» در نشست با خبرنگاران افزود: همه همکاران در خصوص مشکلات حساس هستند و همه مسایل بررسی خواهد شد تا خدمت خوبی به مردم ارائه شود.

وی، بیان داشت: ارتقای خدمات کمی و کیفی به مردم در حوزه سلامت مهم‌ترین کار ما است و همه این دستگاه ها در حال کار هستند تا حوزه بهداشت و درمان ‌و غذا و دارو ارتقا پیدا کند.

دکتر ملکی زاده افزود: از مولفه های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که باید ان را تقویت کرد، در حوزه نیروی متخصص، عمرانی و مسائل موارد سرمایه ای زیرساخت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

پیمانکاری خوب و قوی برای بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان انتخاب شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون در حوزه عمرانی ۵۵ پروژه افتتاح شده که زحمت همه عزیزان از قبل تاکنون بوده است و در پروژه های مصوبات سفر ریاست جمهوری، مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی ادامه داد: بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر مرکز بیماری های خاص، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان که قرار است ۱۸۰ تختخوابی باشد که قبل از سفر ۲۵ میلیارد بودجه برای ان هزینه شد و مبلغ ۲۶۰ میلیارد مصوب جدید بعد از سفر است و پیمانکاری خوب و قوی انتخاب شده است و اسکلت آن نیز تکمیل شده است و هیچ مانعی در ساخت آن نیست و بیمارستان پیراپزشکی و دندانپزشکی نیز مصوبات خوبی داشته است.

حسن ملکی زاده افزود: برای جنوب استان لازم بود که بیمارستانی مجهز داشته باشیم و جانمایی زمین آن در کنگان انجام شده و بعد از مطالعات خاک و سایر کارهای لازم هر چه سریع تر ساخت آن آغاز می شود.

وعده زمان پایان ساخت بیمارستان های جدید استان بوشهر

وی درباره تخت های بیمارستانی در استان بوشهر بیان داشت: در استان بوشهر، ۱۵۸۱ تخت فعال است که از میانگین کشوری کمتر است. با بیمارستان هایی که در حال ساخت داریم و ۶۱۰ تخت است، حدود ۳۸ درصد تخت های ما افزایش پیدا می‌کند و میانگین ما از نرم کشوری بالاتر خواهد رفت و اگر تخصیص های لازم صورت گیرد، این بیمارستان ها در سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید.

وجود تخت اعصاب و روان استان تنها در بوشهر و برازجان

دکتر ملکی زاده افزود: کمبود تخت اعصاب و روان از مشکلات حوزه درمان است که تنها ۲۰ تخت در برازجان و ۲۰ تخت در بوشهر داریم و قرار است در شهر خورموج، ۱۰ تخت اضافه شود و در بوشهر نیز قرار است بیمارستان تخصصی در این زمینه ایجاد شود با ۵۰ تخت که حوزه کودکان را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بیمارستان قلب، بیمارستانی است که تقریبا همیشه همه تخت های آن پر است و با پیگیری های لازم از طرف تمامی مسوولین و نمایندگان در صدد آن هستیم که بیمارستانی با ظرفیت ۲۰۰ تخت برسانیم و هزینه آن نیز از طریق فروش املاک و اموال و کمک خیرین خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، درباره اورژانس هسته ای بوشهر نیز اظهارداشت: ورژانس هسته ای تجهیزات کافی نداشت و عملا بیمارستانی راه نیفتاده بود. در مصوبات سفر قرار شد از محل اعتبارات مسوولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی این بیمارستان تجهیز شود. البته در حال حاضر مبلغ آن مشخص نشده اما جلسات لازم برگزار شده و پس از تجهیز می‌توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: طرح های مدارس عاری از پوسیدگی و مراکز ناباروری در دستور کار هستند و همچنین وزیر قول داده که استان بوشهر را به عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان کند که همین حالا نیز افرادی از استان های همجوار در اینجا در حال درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارداشت: در بخش تجهیزات سرمایه ای نیز، تجهیزات گسترده ای وارد استان شده و تعداد جدید و به روز دیگری نیز قرار است وارد شود.

بیشترین مشکلات ما در اورژانس بیمارستان ها خصوصا بیمارستان برازجان است

حسن ملکی زاده درباره کادر درمان و نیروی انسانی نیز بیان داشت: در بحث نیروی انسانی هم کمبود پزشک داریم و هم کمبود پشتیبانی که شامل پرستار و… می‌شود و همکاران من در حال تلاشی فراتر از انتظار هستند و از آنها تشکر فراوان دارم.

وی ادامه داد: امسال موفق شدیم ۳۴۵ استخدام نیروی جدید را از دولت بگیریم که تاکنون آزمون ۸۵ نفر انجام شده که از اینها ۷۹ نفر پرستار هستند و همگی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شده است.

ملکی زاده گفت: بیشترین مشکلات ما در اورژانس بیمارستان ها خصوصا بیمارستان برازجان است و آزمون جدیدی نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد که ۲۶۱ نیروی جدید قرار است استخدام شود که ۴۴ نفر از آن ها بهورز هستند و  ۴۵ نفر برای پایگاه های اورژانس و بقیه نیز برای حوزه های مختلف بهداشت در سراسر استان خواهند بود و این قول را نیز از وزارت گرفته ایم که استخدام های بیشتر داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: درخصوص نیروی متخصص پزشک، بخشی از سهمیه نیروهای طرحی هستند و بخشی نیز این است که ماندگاری این پزشکان چقدر خواهد بود و در حوزه پزشک متخصص به دنبال این هستیم که از سال گذشته تعداد بیشتری جذب کنیم.

وی بیان داشت: ما ماهیانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان حقوق، ۱۳ میلیارد تومان اضافه کار و ۱۲ میلیارد کارانه پرداخت می‌کنیم و با پایین بودن تعرفه ها درآمد بیمارستان ها پایین و هزینه ها بالاست و ماهیانه کسری بودجه وجود دارد.

حسن ملکی زاده افزود: حدود ۵۴ میلیارد تومان مطالبات مرخصی بازنشستگان ما است اما هیچ ردیف بودجه ای برای آنها در نظر گرفته نشده است و ما مجبوریم هر بار از سایر موارد و هزینه ها می زنیم تا قسمتی از این مطالبات را پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح استان بوشهر، ۱۵۴ داروخانه داریم که از این بین ۳۶ داروخانه شبانه روزی هستند که از نرخ کشور بالاتر است.

به گزارش «فکرشهر»، این جلسه، ۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر