شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر:
فکرشهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: کانون پرورش فکری تنها متولی کودکان نیست و همه نهاد‌ها باید پای کار کودک باشند تا کودکانی دانا و توانا داشته باشیم...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۶۴
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: کانون پرورش فکری تنها متولی کودکان نیست و همه نهاد‌ها باید پای کار کودک باشند تا کودکانی دانا و توانا داشته باشیم.

به گزارش «فکرشهر»، «سمیه رسولی»، در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک، با بیان این مطلب، اظهارداشت: امسال برای هفته کودک برنامه‌های ویژه‌ای داشته و داریم؛ البته ما تمام طول سال برنامه داریم و هر چقدر که بتوانیم به کودکان در زمانی که کودکی را طی می‌کنند امید و آموزش و… را بدهیم، آینده روشن تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در طول این هفته، نواختن زنگ کودک در مدارس، برنامه‌های فرهنگی علمی هنری پژوهشی، پویش آی قصه قصه قصه، جشنواره بین المللی قصه گویی که در مرحله استانی است، جنگ شادی در کانون پرورشی، برگزاری کارگاه مادر کودک و پدر کودک، اجرای ویژه برنامه در سطح شهر، پرواز بادبادک‌ها و تندیس‌های شنی، به انجام خواهد رسید.

رسولی افزود: در این بین باید حواسمان به کودکان در روستا هم باشد و در روستا‌های تنگستان، دشتستان و جزیره شیف برنامه پیک امید کانون پرورش فکری، همه برنامه‌هایی را که در شهر‌ها برگزار می‌شود، آنجا نیز اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیان داشت: دیدار از کودکانی که در بستر بیماری هستند نیز خواهیم داشت تا حضور شاد داشته و عروسک‌هایی همراه داشته باشیم تا با اهدای کتاب و اجرا‌های شاد زمان خوبی برای آن‌ها رقم بزنیم.

وی این را هم گفت که «برنامه‌های خاصی نیز در حوزه کتاب داریم و طرح هر کلاس یک کتاب اجرا خواهد شد».

سمیه رسولی افزود: کارگاه فرزندپروری نیز برای والدین خصوصا مادران خواهیم داشت و چارچوب‌های تربیتی را برای والدین برگزار کرده و به خانم‌های شاغلی که در کارگاه شرکت کنند نیز گواهی نامه داده خواهد شد.

او اضافه کرد: کاشت نهال به یاد شهدای کودک، دیگر برنامه این هفته خواهد بود.

طرح نوازش نیاز برای کودکانی که شرایط خاصی دارند، برگزاری مسابقات مجازی کتابخوانی، نشست خودمراقبتی برای دختران با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند، برگزاری رویداد فرهنگی روز شاد آبی ویژه مادران و دختران در پلاژ بانوان، نشست آموزشی شاه کلید ارتباط موثر با کودک، برنامه هفت انیمیشن هفت بوستان، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری استان بوشهر عنوان شد.

رسولی در بخش دیگر سخنانش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ۶ هزار نفر عضو ثبت شده دارد و ۶ هزار کودک که اسامی آن‌ها ثبت نشده، اما از خدمات استفاده می‌کنند داریم که مجموعا ۱۲ هزار کودک در ۲۳ مرکز استان در حال فعالیت هستند و مرکز جدیدی نیز در محلات جنوبی بوشهر به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد و نیم و برای امسال ۷ میلیارد مصوب کرده ایم که امیدواریم تخصیص خوبی داده شود تا بتوانیم امکانات بسیار خوبی برای کودکان فراهم کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهارداشت: کانون، نهاد نظارت در واردات اسباب بازی به کشور و استان است و تاجرانی که به صورت قانونی اقدام به واردات اسباب بازی می‌کنند باید مجوزات و تاییدیه‌های لازم را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بگیرند.

وی افزود: در سالی که گذشت برنامه‌های مفصلی برای کودکان کار داشتیم، اما به دلیل شرایط موجود امکان اطلاع رسانی آن وجود نداشت و باید این را هم گفت که سنگ اندازی‌هایی از طرف خانواده‌های آن‌ها برای برگزاری کلاس و دوره وجود دارد و نمی‌شود همه برنامه‌های را برای همه آن‌ها اجرا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر