جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها گفت: این طرح با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیم‌زار‌ها اجرا می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۰۱۰۵
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها گفت: این طرح با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیم‌زار‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کبری توکلی اظهار داشت: اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی، برای اولین سال در استان بوشهر در سطح ۲۰ هزار هکتار در ۶ شهرستان بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان آغاز شده است.

وی تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز، استفاده بهینه از منابع آب را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

توکلی اضافه کرد: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، نخود، عدس و علوفه‌ها شامل نخود علوفه‌ای، ماش علوفه‌ای، قصیل، دانه‌های روغنی شامل کاملینا، کلزا و گلرنگ، آفتابگردان و سویا و گیاه دارویی زیره سبز است.

وی بیان کرد: آموزش رایگان به کشاورزان، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه کود، تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطا می‌شود. همچنین خرید تضمینی محصولات نیز از برنامه‌های حمایتی و تشویقی این طرح است.

توکلی افزود: در راستای افزایش عملکرد و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در دیم زار‌ها برای تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: سقف این تسهیلات حداکثر هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و بهره تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد است، ولی به دلیل قیمت بالاتر سه نوع ادوات (پهباد، سنگ جمع کن و ردیف کار حبوبات) از محل ۲۰ درصد کل منابع تخصیص یافته سقف تسهیلات متقاضی تا ۲ هزار میلیون ریال منظور می‌شود.

توکلی گفت: در این طرح علاوه بر همکاران سازمان جهاد کشاورزی، جمعاً ۱۹ کارشناس کشاورزی و ۱۰ نفر به عنوان راننده جدید از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح استان مشغول به کار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر