يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۲۱۱
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: طرح الگویی تغذیه کودی نخیلات شهرستان تنگستان در سطح ۲ هکتار از نخلستان‌های شهرستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، «اسلام رضایی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پایان فصل برداشت محصول خرما در منطقه و فرا رسیدن زمان کود دهی و تغذیه نخیلات، طرح الگویی تغذیه کودی نخیلات شهرستان تنگستان با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیریت باغبانی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سطح ۲ هکتار از نخیلات آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان بیان کرد: به منظور بررسی الگویی تأثیر تغذیه کود‌های آلی، زیستی و شیمیایی در افزایش عملکرد و محصول خرما، کود‌های مورد نیاز شامل (ورمی کمپوست، گوگرد معدنی؛ هیومیک اسید و اسید آمینه، اوره، فسفات و پتاسیم) در تعدادی از نخیلات شهرستان تنگستان حومه شهر اهرم استفاده شد.

رضایی گفت: باغداران شهرستان با توجه به رهاسازی آب شیرین از سد خائیز به سمت نخیلات، و تخصیص کود‌های شیمیایی یارانه‌ای به نخیلات شناسنامه دار، شناسنامه دار کردن نخیلات و تغذیه و کود دهی را بمنظور تقویت نخیلات و اصلاح خاک در اولویت قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر