دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۲۹۴
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

در نشست کارگروه مدیریت بحران و مقابله با سیلاب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، طرح‌های توسعه منابع آب، سد‌های در حال بهره برداری و پهنه‌های آبی استان بوشهر به منظور مواجهه با سیلاب‌های احتمالی پیش رو بررسی شدند.

بررسی طرح‌های آبی استان بوشهر از منظر آمادگی سیلاب‌های پاییز و زمستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: پیش بینی‌های انجام شده حاکی از افزایش نسبی بارندگی در فصل پاییز نسب به میانگین بلندمدت دارد.

علی محمدی افزود: اگرچه پیش بینی بلندمدت همواره با ضریب خطا و تغییرات احتمالی همراه است، اما کسب آمادگی برای کاهش ریسک خسارات بروز سیلاب به عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی تغییر اقلیم و دگرگونی بارندگی را از جمله عوامل موثر در افزایش مخاطرات سیلاب عنوان کرد و گفت: بررسی روند بارندگی در آمار بلند مدت استان نشان دهنده آغاز فصل بارش از نیمه آبان است، اما تغییر اقلیم و تجارب سیلاب‌های نادر از جمله سامانه مونسون در تابستان سال گذشته، نشان دهنده آن است که هر زمان امکان بارندگی سیلابی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: ضروری است تا به منظور پیش بینی، ذخیره سازی و مدیریت سیلاب، ارکان مختلف شرکت هماهنگی‌های دقیق با سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان هواشناسی، استانداری و فرمانداری ها، راه و شهرسازی و شهرداری صورت گیرد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد آمادگی در تاسیسات آبی و طرح‌های اجرایی نه تنها در فصل بارندگی، بلکه در دیگر ایام سال نیز به عنوان یک دستورکار مستمر این دفتر پیگیری می‌شود.

بهمن گشتاسب افزود: بدین منظور و بر اساس نظام نامه سیلاب، کلیه تاسیسات و سد‌های در حال بهره برداری از جمله سد رییسعلی دلواری و تنگ ارم، می‌بایست تا پیش از نخستین بارندگی، مانور آمادگی دریچه‌های تخلیه کننده را انجام داده باشند.

وی اضافه کرد: پیمانکاران طرح‌های در حال ساخت (دالکی، خاییز، دشت پلنگ، باغان، باهوش و ...) نیز آمادگی لازم از نظر ایمن سازی کارگاه و همچنین به روزرسانی ماشین آلات جهت عدم بروز خسارت را داشته باشند.

گشتاسب عنوان کرد: ضروری است تا با همکاری شهرداری‌ها و ادارات راهداری، سازه‌های تقاطعی، پل‌ها و مجاری آبگذری شهری که پیش از این شناسایی شده لایروبی و از بروز خسارت به این تاسیسات جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر