جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۳۳۱
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: مردم نیکوکار استان بوشهر در نیمه نخست امسال ۴.۵ میلیارد تومان صدقه برای کمک به افراد نیازمند و بی‌بضاعت پرداخت کردند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عباس روشن در نشست جلسه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه مردم این استان در بخش‌های کمک کردن و خدمات‌رسانی به جامعه نیازمند از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند، اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های مردمی در ارائه خدمات به نیازمندان استان بوشهر مورد توجه است.

وی از پرداخت صدقه در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: در ۶ ماهه سال جاری، مردم نیکوکار و خیر استان بوشهر با نیت مساعدت به نیازمندان و خانواده‌های مورد حمایت امداد، مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ضمن تقدیر از مشارکت خیرین و نیکوکاران در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات توسط کمیته امداد بیان کرد: کمک‌های وصولی بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل لازم در سر فصل‌های کمک به درمان نیازمندان، تعمیر و ساخت مسکن مددجویان، کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان مورد حمایت، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سوء‌تغذیه کودکان هزینه می‌شود.

روشن با تأکید بر اینکه هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف جا‌های دیگر نمی‌شود خاطر نشان کرد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک کننده هزینه می‌شود.

وی یکی از مهمترین راهکار‌های افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد و افزود: این شفافیت سبب افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمند سازی خانوار‌های تحت حمایت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی به ویژه در حوزه صدقات گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌توانند از روش‌های گوناگون خدمات‌رسانی کنند.

روشن به ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات معابر اشاره کرد و گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد، زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم هزینه و سریع‌تر از روش سنتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر