جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۵۹۷
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

فکرشهر: معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: ساخت و ساز‌هایی که بدون کار کارشناسی و مطالعات سطح آبریز شهرستان انجام شده در زمان بارندگی باعث ایجاد بحران می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسلم سلیمانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: قبل از اینکه زیرساختی و منطقه مسکونی در این شهرستان احداث شود، باید حوزه آبریز آن مشخص شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه خیلی از نقاط شهرستان بدون مطالعه حوزه آبریز ساخت و ساز انجام شده است، در فصل بارندگی با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: باید مطالعاتی جامع در شهرستان گناوه برای مدیریت آب‌های سطحی بالا دست انجام شود تا در زمان بارندگی با بحرانی مواجه نشده و از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه تصریح کرد: مصوبه‌های ستاد مدیریت بحران همانند مصوبه شورای تامین لازم اجرا است و اجرا نشدن پیگرد قانونی دارد.

وی بیان داشت: اگر مسئولی در اجرای مصوبه‌های ستاد مدیریت بحران کم‌کاری کند پیگرد قانونی درپی خواهد داشت.

سلیمانی گفت: در حوزه مدیریت بحران، کار‌های مطلوبی در سطح شهرستان انجام شده و یا در حال اجرا است، اما باید تلاش شود تا چند روز آینده کار‌هایی نظیر پاک سازی کانال آب‌های سطحی و مسیر‌های سیلابی و هرس درختان به پایان برسد.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه بر لزوم رسیدگی به وضعیت دره گپ و استحکام سیل بند در این مسیر با همکاری دستگاه‌های مرتبط در مقابله با سیل تاکید کرد.

وی در ارتباط با بهسازی جاده بیمارستان گناوه گفت: در سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر به گناوه اعتباری برای این راه در نظر گرفته شد که موافقت‌نامه آن به زودی ابلاغ می‌شود تا هرچه زودتر بهسازی این مسیر تحقق یابد.

شهرستان گناوه در منطقه شمالی استان بوشهر از نقاط گرمسیری جنوب ایران قرار دارد و ۱۰۰ درصد منابع آب شرب آن خارج از این استان تامین می‌شود، اما در سال‌های ترسالی به علت بارندگی‌های رگباری، سیل آسا و شدید و قرار داشتن در مسیر رودخانه‌های فصلی و سیلاب‌های بالادست، با حجم میلیون‌ها مترمکعب روبرو و به خلیج فارس می‌ریزد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر