چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۵۶
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: اتفاقاتی و حوادثی که امروز در فلسطین و غزه در حال رخ دادن است، یکی از قطعات تاریخی است که فروپاشی نظام حاکم کنونی دنیا را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجه‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر بیان کرد: مساله مهم و پیش روی امروز جهان مساله فلسطین و مظلومیت مردم آن است. رهبر معظم انقلاب در فرمایش اخیر خود در مورد فلسطین فرمودند یک صحنه مظلومیت و یک صحنه اقتدار می‌بینیم.

وی افزود: صحنه مظلومیت همین صحنه‌های جان‌سوزی است که در تلویزیون و فضای مجازی مشاهده می‌بینیم مانند حملات ددمنشانه و وحشیگری‌های رژیم غاصب به مردم بی‌پناه و کشتار کودکان.

امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: از این ۷ هزار شهید غزه تا کنون بیش از ۳ هزار نفر کودکان بی‌دفاع هستند، کسانی‌که نمی‌توانستند از خودشان دفاع کنند وحتی توان فرار کردن و مقاومت هم ندارند.

وی بیان کرد: ناله کودکان بدون سرپرست دل هر کسی را به درد می‌آورد و قلب‌ها شکسته می‌شود، همه هستی یک خانواده از بین می‌رود و همه اعضای خانواده در یک لحظه به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما حاکمان برخی از کشور‌های عربی و اسلامی در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند و دنیا این صحنه‌های رقت‌بار را نظاره می‌کند.

حجه‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به این‌که این صحنه‌ها صحنه مظلومیت مردم غزه و فلسطین است، تصریح کرد:، اما یک صحنه، صحنه اقتدار است مانند پیروزی‌های ملت در تحریم مطلق، پیروزی‌های الهی شگفت‌انگیز و بی‌سابقه که صحنه اقتدار است و باید هر دو صحنه را باید با هم دید.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند رژیم غاصب صهیونیست در روز‌های اول چنان ضربه‌ای خورد که از نظر امنیتی و نظامی دیگر مثل سابق نخواهد شد.

خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: صحنه‌های اقتدار عبور از موانع عجیب و غریب است مانند گروهی که تحت شدیدترین ابزار‌های جاسوسی قرار دارند، حتی تلفن و اینترنت آن‌ها از طرف صهیونیست‌ها تحت کنترل است، اما پیشرفته‌ترین ابزار جاسوسی را مبارزان فلسطینی و حماس رد می‌کند و به شهرک‌ها می‌رسند و در حالی‌که سربازان اسرائیلی خواب هستند، مجاهدین فلسطینی روی سر این‌ها می‌رسند و دستگیرشان می‌کنند و چنان ضربه محکمی به آن‌ها می‌زنند که رژیم غاصب تا کنون هم نتوانسته ابتکار عمل را در دست بگیرد.

وی با اشاره به بمباران منازل مسکونی و بیمارستان‌ها از سوی رژیم کودک‌کش، گفت: حملاتی که به غزه انجام می‌شود حملات کوری است و هدفمند نیست. چون می‌خواهد کم نیاورد و چیزی در صحنه داشته باشد و قدرت خودش رو به رخ بکشد چنین کشتاری را انجام می‌دهد، اما ابتکار عمل دست مبارزان غزه و فلسطین است.

حجه‌الاسلام اسماعیلی با بیان این‌که حرکت مبارزان حماس در عمق فلسطین اشغالی و اسارت نظامیان رده بالای رژیم غاصب از مظاهر اقتدار است، افزود: این عملیات و شکست رژیم منحوس صهیونیستی یکی از قطعات تاریخی بسیار مهم و اثرگذار در آینده حاکمیت غرب است.

وی با بیان این‌که امروز اسرائیل صحنه گردان نیست و آمریکای جنایتکار صحنه گردان غزه است، تاکید کرد: اتفاقی که در ۷ اکتبر افتاد و این پیروزی‌های الهی برای فلسطین و امت اسلام نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت حاکمیت‌های دنیا در آینده نزدیک خواهد داشت و هندسه ساختار سیاسی دنیا را تغییر خواهد داد و انشالله به‌زودی این رژیم محنوس نابود می‌شود و دولت جنایت‌کار آمریکا هم به فض الهی نابود خواهد شد.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: جوانان اهل تحقیق و منبر را دعوت می‌کنم که قضیه پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند را پیگیری کنند. حضرت آقا در سال ۱۳۶۹ یعنی ۳۳ سال پیش قصه پیچ تاریخی را مطرح کرده و فرمودند که تاریخ در حال عوض شدن است که یکی از پیچ‌های مهم حرکت تاریخ در زمان من و شما طی می‌شود و این قصه ادامه دارد که ما کمتر به آن توجه کردیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۸۵ و سال ۱۳۸۹ بعد از فتنه ۱۳۸۸ حضرت آقا می‌فرمایند که در نقاط حادثه‌خیز و خطرناک این پیچ تاریخی هستیم. در سال ۹۰ و ۹۱ در کنفرانس عدم تعهد‌ها با دیگر پیچ تاریخی را مطرح می‌کنند که منطقه از دست استکبار خارج شده است.

حجه‌الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دانشجویان می‌فرمایند که قضایا را جزئی نگاه نکنید و دید خودتان را وسیع و کلی کنید، شاید این اتفاق از حوادثی است که ممکن است در آینده بشریت تاثیرگذار باشد. گذر تاریخی با شیب تندی که داشت را طی کردیم و الان به قله‌ها رسیدیم.

وی عنوان کرد: قصه‌ای که امروز در فلسطین و غزه اتفاق افتاده، یکی از قطعات تاریخی است که تسریع می‌کند در فروپاشی نظام حاکمی که در دنیا به‌وجود آمده است. تکانه‌های اول این پیچ تاریخی و انحراف مسیر استکبار را انقلاب اسلامی ایجاد کرد. انقلاب اسلامی چنان ضربه‌ای به قطار لیبرال غرب زد که از روی ریل خارج شد.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: پس از آن یکی پس از دیگری پیروزی‌های بزرگ دیگری نصیب اسلام و تا به این‌جا رسیدیم که سال‌های گذشته این آمریکای جنایت‌کار که ما را تهدید می‌کرد، امروز می‌گوید ما با ایران سر جنگ نداریم.

وی تصریح کرد: استقامت، خون شهدا و پایداری مردم ما این لرزه را به جانشان انداخته که به زودی زود نابود خواهند شد.

حجه‌الاسلام اسماعیلی بیان کرد: اهل رسانه فقط صحنه مظلومیت را نشان ندهند و صحنه‌های اقتدار را هم بازگو کنند تا امید آفرین باشد. مراقب تفرقه افکنی‌ها باشید، چون برخی‌ها امروز نگاه ما را به حماس بدبین می‌کنند.

وی عنوان کرد: از مواضع محکم و مقتدرانه وزیر امور خارجه در حمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین و دیپلماسی بسیار فعال در تراز نظام اسلامی تقدیر و تشکر می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روز بسیج دانش‌آموزی را در پیش رو داریم؛ که یکی از برکات انقلاب اسلامی تربیت نوجوانان بود که رهبر عظیم‌الشان انقلاب فرمودند "رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله است".

وی اظهار کرد: از همه عزیزانی که در ارتقاء فرهنگ و بصیرت نسل جوان که فتح فلسطین و قله‌های علمی و اقتصادی به دستشان رقم خواهد خورد، قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر