جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۲۳۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد میگو از سایت‌های پرورشی استان برداشت شده است گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است که در این راستا پرورش انواع آبزیان به ویژه ماهی، میگو و جلبک در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار تسنیم حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: از همه راه‌های ممکن از فعالان عرصه تولیدی به ویژه پرورش‌دهنده آبزیان حمایت می‌شود.

علی باستین با اشاره به وجود طولانی‌ترین مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای سواحل طولانی برای اجرا طرح‌های اقتصاد دریا محور دارد که در این راستا از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت ویژه در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی طرح‌های پرورش آبزیان را یکی از ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: این طرح‌ها با رویکرد اقتصاد دریا محور تدوین و اجرایی شده و اکنون ظرفیت طرح‌های پرورش ماهی در خلیج‌فارس به بیش از ۹ هزار تن فراتر رفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به پرورش میگو در سواحل استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: عملیات تولید میگو پرورشی شامل تولید بچه میگو و ذخیره‌سازی آن در استخر‌های ساحلی استان بوشهر از اردیبهشت آغاز می‌شود و برداشت محصول هم تا پایان آبان ماه است.

تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هم در گفتگویی با تسنیم با بیان اینکه از فعال شدن مراکز تکثیر میگو خبر داد و اظهار داشت: امسال در ۲۴ مرکز تکثیر فعال میگو استان بوشهر حدود ۲ میلیارد قطعه بچه میگو تولید و در استخر‌های پرورشی ذخیره شد.

مهدی تنگستانی تولید ۱۰۰ هزار قطعه مولد میگو در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۵۰ هزار آزمایش برای ردیابی بیماری میگو انجام شده است.

وی آزمایش ۱۱ میلیون بچه میگو برای ردیابی بیماری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سایت‌های پرورش میگو استان بوشهر بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی ذخیره‌سازی شد که به سبب بیماری باکتری در استخر پرورشی برداشت زودهنگام در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه تا پایان آبان ماه فصل برداشت میگو تکمیل می‌شود گفت: امسال شیوع بیماری میگو در تولید این محصول آثار مهمی داشت و سبب کاهش تولید شد و این درحالی است که بیماری باکتری در سایت‌های پرورشی میگو مهار و کنترل شد.

برداشت ۱۸ هزار و ۲۳۰ تن میگو پرورشی

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه امسال بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در سایت‌های پرورشی ذخیره شد اظهار داشت: ۳۷۲ مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است که ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون قطعه بچه میگو در شش هزار و ۱۸۰ هکتار اراضی ساحلی ذخیره‌سازی شد.

عقیل امینی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد میگو پرورشی استان برداشت شده است اضافه کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۳۰ تن میگو پرورشی از ۵ هزار و ۴۸۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برداشت شده است.

وی با بیان اینکه آخر آبان ماه برداشت میگو از اراضی و استخر‌ها پایان می‌یابد افزود: ۷۰۰ هکتار دیگر از اراضی پرورش میگو استان بوشهر باقیمانده که تا قبل از فصل سرما برداشت می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه مجتمع‌های پرورش میگو استان در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دارد خاطرنشان کرد: افزایش مراکز تکثیر، نرسری و مزارع پرورشی استان بوشهر بیانگر رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و ایجاد امنیت غذایی است.

امینی با اشاره به اینکه تولید میگو به صورت متراکم و افزایش محصول در هکتار در دستور کار قرار داد و اضافه کرد: استان بوشهر با تولید بیشترین میگو پرورشی، قطب تولید این محصول در کشور شناخته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر