دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: ترامپ: آمریکا در دوره بایدن توانایی رهبری بحران جنگ غزه را از دست داده است و عملا این ایران است که دارد صحنه را مدیریت می‌کند...
کد خبر: ۲۰۰۱۲۶۳
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

فکرشهر: دونالد ترامپ در اظهاراتی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال بحران اخیر در فلسطین، مدعی شده ایران صحنه گردان اصلی بحران کنونی در منطقه است و بسیار زیرکانه دارد آن را مدیریت می‌کند.

به گزارش فکرشهر از عصرایران به نقل از وبگاه "هیل"، رییس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد ایران صحنه گردان بحران کنونی در منطقه است.

او ایران را "بسیار باهوش و حیله گر" خواند که در حال مدیریت جنگ غزه است و به همین خاطر تاکید کرد که این جنگ باید هر چه زودتر به پایان برسد، چون ادامه آن به نفع ایران است.

او گفت: " ایران این بحران را رهبری می‌کند و فقط احمق‌ها می‌گویند که این درست نیست. آن‌ها این بحران را رهبری می‌کنند. آن‌ها بسیار حیله گر و بسیار باهوش هستند. "

او مدیریت اسراییل را در جنگ اخیر غزه بسیار بد توصیف کرد و گفت اسراییل صحنه رسانه‌ای نبرد را در افکار عمومی دنیا باخته است و باید کار‌های بیشتری در این حوزه انجام دهد.

او در ادامه با انتقاد از سیاست بایدن گفت اوضاع در حال بدتر شدن است چرا که آمریکا در دوره بایدن توانایی رهبری بحران (بین اسراییل و فلسطین) را از دست داده است و عملا این ایران است که دارد صحنه را مدیریت می‌کند.

او حماس را هم گروهی بسیار "باهوش" توصیف کرد و از اسراییل خواست تا در حوزه رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی عملکرد بهتری داشته باشد.

ترامپ چند هفته پیش در اظهاراتی حزب الله را یک گروه بسیار باهوش توصیف کرده بود و به اظهارات " ابلهانه" وزیر دفاع اسراییل درباره نگرانی از جبهه شمالی (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) به عنوان آشکار ساختن نقطه آسیب پذیر برای دشمن، تاخته بود.

ترامپ مثل همیشه و همانند تمامی بحران‌هایی که طی ۳ سال گذشته در جهان روی داده، مدعی شد که اگر او در کاخ سفید بود جنگ حماس و اسراییل روی نمی‌داد. او درباره جنگ اوکراین و برخی دیگر از بحران‌های دیگر هم چنین ادعایی مطرح کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر