جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۰۵
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

فکرشهر: ضیافت «بفرمائید کتاب» به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با حضور جمعی از مسؤولان، هنرمندان، نویسندگان و علاقمندان به کتاب در بوستان خور گناوه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس ستاد برگزاری ضیافت «بفرمائید کتاب» گناوه در حاشیه برگزاری هشتمین ضیافت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ضیافت «بفرمائید کتاب» برنامه‌ای است که بر مبنای نذر و اهدای کتاب و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناسایی نویسندگان بومی و محلی و آثار تازه منتشره شده آن‌ها در بین مردم هر سال اجرا می‌شود

غلامحسین دریانورد افزود: ضیافت امسال به همت انتشارات دریانورد، مؤسسه فرهنگی هنری روایت دریای جنوب و ستاد برگزاری «ضیافت بفرمائید کتاب» تدارک دیده شده است که از ۲۰ تا ۲۲ آبان در بوستان خور، کلبه فرهنگ و هنر بندر گناوه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این برنامه شامل ضیافت‌های هشتم، نهم و دهم خواهد بود و امشب هشتمین ضیافت با حضور نویسندگان و هنرمندان و علاقمندان به کتاب برگزار شد.

دریانورد با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ضیافت‌ها گفت: رونمایی از کتاب، پاراگراف خوانی، خاطرات کتابی، شعرخوانی، جشن امضا، اهدای کتاب و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های این ضیافت‌ها خواهند بود.

رئیس ستاد برگزاری «ضیافت بفرمائید کتاب» بیان کرد: در ضیافت هشتم، از کتاب‌های «دی کرم» اثر محمد مظفری، «شیرین و زنان خسروپرویز» اثر محسن حسینی، «خارگ را شناختی یا بگویم؟» و «بی‌بی‌مریم» نوشته عبدالکریم نیسنی رونمایی و در مورد این آثار گفتگو شد.

دریانورد ادامه داد: در نهمین ضیافت «بفرمائید کتاب» نیز که یکشنبه شب برگزار می‌شود، از کتاب‌های «دبیزۀ بلوکات» اثر محمد مذکوری، مجموعه‌شعر محلی «غیاله» سروده محمدجواد جعفری‌همت، «مسیر سبز» نوشته مریم صفوی و «تاتای پریدن» اثر اسماعیل علی‌پور رونمایی می‌شود.

دریانورد بیان کرد: در دهمین ضیافت بفرمائید کتاب نیز ۲ کتاب «زندگی و روزگار هنری من؛ شرح زندگی غلامحسین دریانورد» و «یک هشت‌دری و چند نیمدری» از آثار جهانشیر یاراحمدی، نویسنده و پژوهشگر استان و ۲ اثر از خودم با عناوین «دیالوگ‌های روایی و مینمال‌های نمایشی و «منزل هفتم» معرفی و رونمایی خواهند شد.

در هشتمین ضیافت «بفرمائید کتاب» که با استقبال هنرمندان، نویسندگان و دوستداران کتاب برگزار شد از چهار کتاب «شیرین و زنان خسروپرویز» اثر محسن حسینی، «دی کرم» نوشته محمد مظفری، «خارگ را شناختی یا بگویم؟» و «بی‌بی‌مریم» نوشته عبدالکریم نیسنی رونمایی و در مورد هر یک از این آثار گفتگو شد.

همچنین از خانواده مرحوم حاج عبدالرسول مقاتلی اولین کتابفروشی گناوه به پاس سال‌ها خدمت رسانی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گناوه تجلیل شد.

اهدا کتاب به شرکت کنندگان در ضیافت از بخش‌های دیگر برنامه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر