جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۸۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دامپزشکی استان بوشهر در بحث سلامت غذایی مردم به صورت جدی ورود کند و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنید.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی مهرانگیز در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به اهمیت موضوع دامپزشکی اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی و سلامت مردم بسیار با اهمیت است که باید در این زمینه مسئولان ذیربط سطح عملکردی خود را بالا ببرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از اقدامات دامپزشکی در استان را بازرسی و رسیدگی در زمینه پخش مواد غذایی گوشتی است که باید در این خصوص اهتمام لازم صورت پذیرد.

مهر انگیز ضمن تاکید بر ارتقای عملکرد دامپزشکی و فعال‌تر شدن این حوزه در استان گفت: دامپزشکی استان بوشهر در بحث سلامت غذایی مردم به صورت جدی ورود کند و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به موضوع اعتبار و تهیه گوشت‌های مورد مصرف مردم اشاره داشت و گفت: دامپزشکی استان بوشهر باید چندین تیم بازرسی را به صورت حداقل ۲ بار در ماه و با حضور نماینده دادستان به مراکز فروش و پخش گوشت، رستوران‌ها و غذافروشی‌ها اعزام و به صورت مداوم و سرزده به این اماکن سرکشی و نظارت کنند و آنان که شرایط بهداشتی برای ذبح دام و نیز محل نگهداری و تاریخ انقضای گوشت را رعایت نمی‌کنند پلمپ کنند.

وی افزود: دستگاه قضا با جدیت با افرادی که فقط دنبال سودجویی هستند و سلامت مردم برایشان مهم نیست و از مقررات قانونی تخطی می‌کنند برخورد می‌کند و اگر در بازرسی ها‌ی صورت گرفته تخلف آن‌ها محرز شود محل کسب آنان پلمپ می‌شود و دلیل پلمپ نیز به وسیله نصب بنر به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این حاشیه این نشست به موضوع تلفات میگو در حوضچه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه نسبت به آسیب شناسی این موضوع و پیدا کردن دلیل آن اقدام کنند و راهکار‌های لازم جهت جلوگیری از این مسائل ارائه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر