جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۶۰
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: در آستانه سالگرد حمله رژیم بعثی به نیروگاه اتمی بوشهر و شهادت جمعی از کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی، مراسمی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره‌ی این شهیدان سرافراز و شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در آستانه ۲۶ آبان‌ماه سالروز حمله رژیم بعثی به نیروگاه اتمی بوشهر عصر امروز مراسم گرامیداشت شهدای صنعت هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد.

به همین مناسبت خانواده این شهیدان والامقام به همراه مدیران و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با حضور در جوار بنای یادمان ۲ شهید گمنام آرمیده در محوطه این مجتمع ملّی، با اهدای گل و قرائت فاتحه به شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای صنعت هسته‌ای ادای احترام کردند.

در این مراسم رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر ضمن تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر میراث مجاهدت و ازخودگذشتگی همکاران شهید ما و سایر شهدای ایران اسلامی است.

تولید بیش از ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق هسته‌ای

رضا بنازاده با اشاره به فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر علیرغم تمام کارشکنی‌ها و تهدید‌های دشمن، به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تولید برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر نقش مهمی در تامین برق جامعه بر عهده دارد و تاکنون با تولید بیش از ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق، چشم و دل هموطنان را روشن کرده است.

در این مراسم دشتی مشاور استاندار در امور ایثارگران در زمینه نقش پررنگ شهدای انقلاب اسلامی در امنیت امروز کشور و همچنین خودباوری و به ثمر رسیدن پروژه‌های ملی همچون نیروگاه اتمی بوشهر سخنانی بیان کرد.

شهدای گرانقدر اسوه‌های ایثار و شهادت

همچنین مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر رمز موفقیت و پایداری نظام اسلامی را تأسی به قرآن و آیات الهی برشمرد و شهدای ایران اسلامی را اسوه‌های ایثار و شهادت و الگوی مناسب در این راستا عنوان کرد.

شهادت کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در بمباران رژیم بعثی ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۶۶

گزارش خبرنگار تسنیم حاکی است نیروگاه اتمی بوشهر در طول جنگ تحمیلی بار‌ها مورد حمله رژیم بعثی قرار گرفت که در مهم‌ترین حمله در ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۶۶ تعداد ۱۲ نفر از کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در بمباران هواپیما‌های بعثی به شهادت رسیدند.

در طول دفاع مقدس ۲۰ نفر از کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در این مجتمع صنعتی ملی یا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، خون خود را تقدیم درخت پرثمر انقلاب اسلامی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر