شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
هاآرتص منتشر کرد:
فکرشهر: ارزیابی هاد در نهاد امنیتی نشان می‌دهد که اعضای حماس که حمله ۷ اکتبر را انجام دادند، پیشتر از جشنواره موسیقی نوا که در نزدیکی کیبوتز رعیم برگزار می‌شد، اطلاعی نداشتند و پس از اینکه متوجه شدند یک رویداد دسته جمعی در حال برگزاری ست، تصمیم گرفتند به آن مکان بیایند...
کد خبر: ۲۰۰۱۶۱۸
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: هاآرتص نوشت: ارزیابی هاد در نهاد امنیتی نشان می‌دهد که اعضای حماس که حمله ۷ اکتبر را انجام دادند، پیشتر از جشنواره موسیقی نوا که در نزدیکی کیبوتز رعیم برگزار می‌شد، اطلاعی نداشتند و پس از اینکه متوجه شدند یک رویداد دسته جمعی در حال برگزاری ست، تصمیم گرفتند به آن مکان بیایند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: ارزیابی سیستم امنیتی متکی بر بازجویی از اعضای حماس و بررسی حادثه توسط پلیس است.
ما برای وصل کردن آمدیم...

مقامات ارشد تخمین می‌زنند که حماس با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و چتر نجات به وجود این جشنواره پی برده و اعضای خود‌ها را به این محل هدایت کرده است.

به گفته پلیس و سایر مقامات امنیتی، یکی از یافته‌هایی که ارزیابی را تقویت می‌کند، این است که اولین نفرات حماس از جاده ۲۳۲ و نه از سمت حصار وارد جشنواره شدند.

به گفته یک منبع پلیس، بررسی این حادثه همچنین نشان داد که یک بالگرد رزمی ارتش اسرائیل که از پایگاه رامات داوید به محل حادثه رسیده بود، به سمت اعضای حماس شلیک کرده که در پی آن، ظاهراً برخی از افراد حاضر در جشنواره را که در آنجا بودند نیز مورد اصابت قرار داده است.

به گفته منابع پلیس، این فستیوال قرار بود در روز‌های پنج شنبه و جمعه و عصر روز سه شنبه همان هفته برگزار شود. ارتش پس از درخواست برگزارکنندگان، موافقت کرد که این مراسم تا در روز شنبه نیز برگزار شود.

تغییرات لحظه آخری مربوط به جشنواره، این ارزیابی را تقویت می‌کند که حماس از این فستیوال اطلاعی نداشته است.

یک مقام ارشد پلیس می‌گوید: تخمین می‌زنیم که حدود ۴۴۰۰ نفر در این مراسم حضور داشتند که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها، موفق به فرار شدند.

تجزیه و تحلیل پلیس نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت کنندگان در جشنواره موفق به فرار شدند چراکه نیم ساعت قبل از شنیدن صدای تیراندازی، مراسم متوقف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر