جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: پایگاه اکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی از آمادگی این رژیم برای تمدید توافق فعلی وقفه جنگی به مدت ۵ روز بیشتر خبر داده است. اکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشته تل‌آویو چهارشنبه شب فهرست اولین مجموعه از «گروگان‌هایی» که قرار است روز پنجشنبه آزاد شوند را دریافت خواهد کرد. طی چهار روز وقفه در جنگ، اسرا در چهار مرحله آزاد خواهند شد...
کد خبر: ۲۰۰۱۷۱۵
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷

فکرشهر: پایگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی از آمادگی این رژیم برای تمدید توافق فعلی وقفه جنگی به مدت ۵ روز بیشتر خبر داده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشته تل‌آویو چهارشنبه شب فهرست اولین مجموعه از «گروگان‌هایی» که قرار است روز پنجشنبه آزاد شوند را دریافت خواهد کرد. طی چهار روز وقفه در جنگ، اسرا در چهار مرحله آزاد خواهند شد.

اسرائیل هر شب فهرست زندانیان فلسطینی که آزاد خواهند شد را آماده خواهد کرد و این فهرست‌ها تحویل صلیب سرخ خواهند شد. از ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی فرایند تبادل اسرا در گذرگاه رفح آغاز خواهد شد.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که در اعلام اسامی اسرا به خانواده‌های آن‌ها بسیار دقت به خرج خواهند داد. یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «ما به حماس اعتماد نداریم و نمی‌خواهیم امیدواری‌های کاذب ایجاد کرده و موجب یاس شویم. وقتی که گروگان‌ها در اختیار ما قرار گرفتند خانواده‌ها را در جریان خواهیم گذاشت و آن‌ها را به یک محل قرار در بیمارستان دعوت خواهیم کرد.»

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند به باور آن‌ها احتمال زیادی وجود دارد که توافق به آزادی بیش از ۵۰ زن و کودک طی چهار روز وقفه جنگی منجر شود. مقام‌های اسرائیلی به آکسیوس گفتند: «ما می‌دانیم که حماس دست‌کم ۷۰ تا ۸۰ زن و کودک را بازداشت کرده که ما می‌توانیم همه آن‌ها را آزاد کنیم.»

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند فکر می‌کنند که حماس آماده اجرای دومین فاز توافق خواهد بود تا در ازای وقفه بیشتر در جنگ اسرای بیشتری را آزاد کند. آن‌ها گفته‌اند «این توافق امکان تمدید وقفه جنگی برای پنج روز بیشتر را می‌دهد- یعنی یک روز به ازای آزادی هر ۱۰ گروگان.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر