جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۸۲۶
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اعزام نوزاد گناوه‌ای با مشکل تنفسی شدید به بیمارستان شیراز با هواپیمای اورژانس هوایی کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سیدحسین موسوی گفت: ار تماس از بیمارستان گناوه با مرکز اورژانس استان، گزارش شد که نوزادی با وضعیت وخیم تنفسی، با توجه به شرایط خاص و وخامت حال، نیازمند انتقال به بیمارستان مجهزتر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه نوزاد ۴ روزه و مدت زمان زیاد انتقال، تصمیم گرفتیم از اورژانس هوایی استفاده کنیم، اما به دلیل تعمیرات در حال انجام بر روی بالگرد اورژانس هوایی بوشهر، از اورژانس کشور تقاضای کمک شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر افزود: با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم موافقت سازمان اورژانس کشور را برای اعزام هواپیما به گناوه به دست آوریم و هواپیمای اورژانس کشور به سمت بندر گناوه اعزام شد.

وی اضافه کرد: هواپیمای اورژانس کشور پس از فرود در باند فرودگاه بهرگان بندر امام حسن ، نوزاد ۴ روزه را با گروه مراقبت‌های ویژه پزشکی به بیمارستان شیراز اعزام کرد.

دکتر موسوی به بازگشت به زندگی نوزاد در این ماموریت خبر داد و گفت: نوزاد با وضعیت وخیم تنفسی نیازمند اقدام فوری و حساس بود و گروه اورژانس استان با تصمیم و واکنش سریع توانست این نوزاد را نجات دهد.

وی یادآور شد: در فرودگاه احیا قلبی تنفسی برای بیمار انجام شد و با تلاش بی دریغ تکنسین‌های اورژانس، نوزاد به زندگی دوباره بازگشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: این فرآیند انتقال بیمار با هواپیمای اورژانس برای اولین بار در استان بوشهر انجام شد که با پیگیری‌های مستمر و مکرر و اخذ مجوزهای قانونی صورت گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر