پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۸۸۷
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

فکرشهر: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر از برگزاری جشن گل‌ریزان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا با همکاری خیرین زمینه آزادی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر با پرداخت ۴ میلیارد تومان فراهم شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سیداسماعیل موسوی در آیین جشن گل‌ریزان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی اقدامات مهم و موثر انجام می‌شود اظهار داشت: مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در امر جشن گل‌ریزان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی با پرداخت ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض آزاد شدند، خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری فعالان اقتصادی زمینه آزادی ۶۲ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت ۴ میلیارد تومان در استان بوشهر فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر از شکل‌گیری حمایت آزادی زندانیان در استان خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود که با تلاش همگانی زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی نیازمند مشارکت برای آزادی

مهدی مهرانگیز نیز در این مراسم کمک به همنوع را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: به‌صورت مستمر به خانواده‌های زندانیان استان سرکشی می‌شود و رفع چالش‌ها و مشکلات خانواده‌های زندانیان در اولویت است.

وی اضافه کرد: خانواده زندانیان بی‌گناه هستند، ولی به‌خاطر نبود سرپرست خانوار با مشکلات معیشتی و اجتماعی متعددی روبرو هستند که حمایت و رفع مشکلات از این خانواده‌ها یک ضرورت است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر لزوم حفظ آبرو و عزت خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: مردم بوشهر در بخشش و رسیدگی به مشکلات نیازمندان نمونه و در این زمینه پیشگام هستند. در حال حاضر ۱۶۰ نفر به‌خاطر جرایم غیرعمد مالی در حبس هستند که با کمک خیرین و گذشت شاکیان و تأمین بدهی آن‌ها دنبال آزادی این زندانیان هستیم.

حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد مالی مورد توجه فعالان اقتصادی

احمد دشتی‌زاده نیز با بیان اینکه رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه ویژه‌ای در دفاع از حقوق عامه دارند، اظهار کرد: رئیس کل دادگستری تحول مهمی در عرصه تحقق مطالبات مردم در عرصه‌های گوناگون ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مقابله با زمین خواری و به نتیجه رسیدن پرونده‌های قضایی این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در راستای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد مالی همه باید پای کار باشیم و کمک کنیم تا پاره‌ای از مشکلات این خانواده‌ها برطرف شود.

تأمین و توزیع نیازمندی‌های خانواده زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر نیز بیان کرد: با تشکیل انجمن حمایت از زندانیان شاهد اقدامات بسیار خوبی به منظور رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان و حمایت از این قشر هستیم.

سید محتشم حسینی از ارائه خدمات متنوع به خانواده‌های زندان خبر داد و افزود: تأمین بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، ودیعه مسکن، کمک هزینه‌های درمانی، آموزش و تأمین لوازم خانگی از جمله این اقدامات است.

ضرورت بکارگیری زندانیان در شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

نصرالله شفیعی هم در این جلسه گفت: خانواده زندانیان با مشکلات فراوانی روبرو هستند که امیدواریم با کمک خیرین شاهد رفع این مشکلات و تأمین نیاز‌های آن‌ها باشیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان بوشهر به کارگیری زندانیان در شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را خواستار شد و افزود: شرکت‌ها با استخدام این زندانیان از برخی معافیت‌ها و مزایا برخوردار می‌شوند.

در پایان این نشست، مدیران شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آمادگی خود را برای کمک به آزادی تعدادی از زندانیان، کمک به رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان، تأمین برخی اقلام برای خانواده زندانیان و همچنین کمک به پرداخت تسهیلات برای این قشر اعلام کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر